Senaste nytt Forums Man blir ju så trött när vindgudarna ska jävlas!

• Man blir ju så trött när vindgudarna ska jävlas!

Publicerad av safesurfer på 14 augusti, 2003 vid 23:23

Var och seglade idag söder om kungsbacka. Tyvärr kom jag ut lite sent pga att jag var och dök igårnatt på ockerö och delade ut tidningar i morse. När jag kom ut var klocka ca halv fem. Tänkte att det är ju inte hela världen man kan ju segla till klockan tio om man vil. Det blåste enkelt 15meter när jag stod i vattnet och skulle dra iväg med mitt dammiga 4,2 och 74liters vågis. Det var då det började eller snarare slutade. Inte ens en kvart hann jag segla. Riggade 5.3 men det var byigt resten av dagen man fick några repor sedan var det till att simma hem och vänta på att nästa vindby. Måste sitta någon ful gubbe någosnstans som sitter med en av och på knapp som roar ig med att jävlas med oss lätt ledda människor.

Var det ingen annan som lät sig luras idag!

anonym-anvandare svarade 21 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 06:33

Jag var i Apelviken. Grym surf ända till typ halv nio, då vinden dog helt. Jag var långt ut och fick simma in, tog säkert en halvtimma. Sen när jag kommit in till stranden började det blåsa igen och alla stack ut igen, men inte jag för jag var helt förstörd i kroppen. Det var den jobbigaste dagen hittills i min surfkarriär.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 13:07

Ni har då inte vart med förr ni! Här riggar vi 7,5 kvm seglena när det tutar i och om man har tur så blåser det och i sånnafall i högst 3 timmar:( Jävla lyxlirare!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Man blir ju så trött när vindgudarna ska jävlas!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.