Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Måndag Fisken, Tisdag TT
-
Måndag Fisken, Tisdag TT
Publicerad av steflo112 på 20 september, 2009 vid 20:06Va sägs om detta upplägget?
Uppvärmning i Fiskebäck imorgon efter jobbet för att sedan ta ut kompledigt på tisdag för att köra i Torkelstorp.
Är någon med på det?/Stefan
jester svarade 15 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Låter fint och hade gärna hängt på, men kört imorgon för mig och troligen endast tid till Fiskebäck tisd kväll. Hela veckan ser ju faktiskt lovande ut!
-
Blir kvällssurf både måndag och tisdag för min del. Hoppas på mycket vind och att det inte blir mörkt så fort!
-
Jag tar morgonsurf i Fiskebäck imorgon onsdag. Siktar som vanligt på att vara på vattnet runt kl 6. Prognosen ger hopp om Knarren så jag hoppas vi blir fler.
-
Jobbigt att jag valde morgonen och åkte runt med 6.7 stundtals underriggad och sedan läser att Erik Larsson körde 6.3 vid Knarren på kvällen. Har som mantra att glädjas åt den surf jag får och inte sörja den jag missar. Men det är inte enkelt!
Imorgon tar jag em. Tagit ledigt från lunch. Ser lovande ut för Knarren då. Någon som är på? Tror inte jag åker själv och det får väl bli vanliga Shitbay annars.
-
Jag kommer att försöka ta komp efter lunch och kommer till Fiskebäck för att hämta mina prylar. Ser det riktigt bra ut för att köra ner till Knarren hänger jag på. Annars åker jag till Torkel, där vet jag att det är riktigt bra på väst.
/Stefan -
Underbart Stefan! Ber till högre makter att DMI har rätt. Väst med en droppe nord och 14-17 m/s. Det är riktigt Knarrenväder. Torkelstorp var bra senast, men jag fick ingen fart ändå. Tror jag är för kass med sjögräsfena. Får se om jag tar Torkelstorp eller Shitbay om det inte blir Knarren.
-
Ni har säkert redan har koll på denna vindmätare.
http://www.swedweather.com/490001/
Går kanske att snegla på vid eventuell segling på TT ?//Björn
-
Bjornen;578576 wrote:Ni har säkert redan har koll på denna vindmätare.
http://www.swedweather.com/490001/
Går kanske att snegla på vid eventuell segling på TT ?//Björn
Nej KKKK är inte särskilt bra för TT. Onsalamätarn har bättre korrelation utom när det ostliga vindar.
Den står från Tjolöholm sett rakt västerut ca 6 km. Kullavik (KKKK) är 12 km norrut.
Logga in för att svara.