Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Måndag the big final?? Judgement day part 3

• tdk

Medlem
    14 november, 2005 vid 19:57

Haha! Ja John, det blir HC! Men vi har ju varigt ute i värre! tongue.gif

• the_novice

Medlem
    14 november, 2005 vid 19:58

Åsa var tufft idag både mot utrustning och seglare, men man lever länge på dem få bra vågor man fångar. Det höga vattnet gjorde det svårt att se revet och jag var inte ensam om att bli spolad över revet efter att kommit lite väl långt upp i jakt på bra vågor. Sedan att ta sig upp ur vattnet i skymningen var mer att låta sig spolas upp på stenarna vid ungefär rätt ställe….

Vad betyder förresten “kamikaze”; “kom och hjälp mig”? grin.gif

• tdk

Medlem
    14 november, 2005 vid 20:05

Svar till:

Vad betyder förresten “kamikaze”; “kom och hjälp mig”? grin.gif

[/ QUOTE ]Gah!
    The Japanese people who said farewell to kamikaze pilots saw them wave goodbye with smiles and remembered them with affection. Those left behind saw nothing of either their being shot down from the sky or their crashing into Tjuvkils hard water.. RIP! grin.gif

• ian

Medlem
    14 november, 2005 vid 20:29

tackar, låter feto. vågor, ramper, platt? jäjä inget bilo så får nog bli bäckoo ändå, känns tryggt cool.gif

• jalla

Medlem
    14 november, 2005 vid 20:45

Ja Rambo man blir la aldrig för gammal grin.gif tongue.gif satsade några gånger med ryggplask som följd cool.gif Känns dock nära nu!
    Vi var tre tappra entusiaster som körde tills det va nästan mörkt vinden ökade igen och vred till västsydväst funkade dock okay tack vara att det blåste så hård.
    Måste erkänna att det va motiverande idag att satsa på framåt när man fick se er loopa wink.gif
    /SES

• ola_p

Medlem
    14 november, 2005 vid 21:04

Jepp, det var svårseglat och stort, min bräda ser lite risig ut efter en tur till sprängstenen.. crazy.gif
    Menmen… fick några goa vågor på slutet, så det kan man väl leva med.

Noterade just att vindmätaren på huset just toppade på 23m/s… cool.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    14 november, 2005 vid 21:32

Det var som fan, synd att man inte hade tid att stanna kvar så man kunde få se veteranerna i action cool.gif
    Gött Jan!!
    Du har just satt press på “ynglingarna” som har det i tanken men inte riktigt vågat ta steget wink.gif
    Det blir ingen Tjuvkil för dig imorgon eller?

Hur var det med bilfärden tillbaka senare!?
    När jag drog så var det rätt mycket vatten över grusvägen smirk.gif

• danneman

Medlem
    14 november, 2005 vid 21:37

Jag råkade strula till de med min mobil e tillbaks i mån hoppas jag crazy.gif

SEN VILL JAG SE LITE FILM FRÅN TJUVKIL wink.gif

JAG FILMAR JU ALLTID NÄR JAG E UPPE Å VILAR SEN VET JAG ATT DU KAN REDIGERA DET HAR JAG BEVIS PÅ SÅ KOM IGEN NU !

BRING DA CAM SUKKERS tongue.gif

• mjunken

Medlem
    14 november, 2005 vid 21:43

Jag och Ted kollade in Haby idag men med vindar mellan 20-25 så fick det bli inne i bovallstrand i stället. 4.0 och 84l vågis va inte att rekomendera crazy.gif Va skapligt överiggad. Men det va gött att få känna på det smile.gif smile.gif

Vi tog några bilder på utsidan av Bohus-Malmön såg riktigt fint ut, dock lite nära land tongue.gif

//Micke

• mjunken

Medlem
    14 november, 2005 vid 21:45

En till.

• mjunken

Medlem
    14 november, 2005 vid 22:25

Vid Väderöarna på norra Bohuskusten blåste det 32 meter i sekunden i vindbyarna vid 16-tiden i går eftermiddag.
    – Det är väldigt nära orkanvindar, säger Lars Knutsson, meteorolog på SMHI i Norrköping.
    Under kvällen mojnade vinden något, vid 19-tiden var det 27 m/s i vindbyarna på Väderöarna och 25 m/s på Måseskär utanför Orust.
    Samtidigt hade Pålgrunden i Vänern 22 m/s i byarna.

crazy.gif

Se: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=243218

• tdk

Medlem
    15 november, 2005 vid 11:25

Fan va gott jag och John fick smakat på vinden i tjuvkil i morse! Pungdrag i 4,2 och 3,7 en dryg timme innan det la sig! grin.gif Dålig vinkel på ramperna dock.. MEN man fick ju blött ner sig lite iaf.. Tråkigt astt det inte va några andra där bara!!

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    15 november, 2005 vid 11:26

Jag kan inte somna om grin.gif

• habysurfer

Medlem
    15 november, 2005 vid 17:46

Har ni några bilder från Haby,skulle va schyst att se Wavesen?

• mjunken

Medlem
    15 november, 2005 vid 19:59

Nä vi tog tyvärr inga bilder på Haby det blir inge bra om man inte kommer ut till brytet (och det hade vi inte tid med smile.gif ), tog någon bild men det syns nästan inte alls.
    Men det såg ut att vara riktigt stort, brytet som ligger i mitten precis utanför bukten, det stora med tveksamt djup, va brutalt stort såg riktigt fint ut. Omöjligt att avgöra strl från land men stort va det smile.gif

//Micke

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Måndag the big final?? Judgement day part 3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.