Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing många säljer kites men få säljer brädor

• många säljer kites men få säljer brädor

Publicerad av vallevall på 3 augusti, 2007 vid 20:55

Känns som om alla byter ut sina kites. Finns massor tillsalu men brädor är det inte alls lika många på köp och sälj. Byter folk bara drakar? och behåller sin kära bräda? :confused2:

Jag vill ju ha tag i en skysst bräda för drake har jag redan.

johanw svarade 17 år, 3 månader sedan 25 Medlemmar · 41 Svar
  • 41 Svar
  • sahlin

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 21:09

Tjenare Andreas!
    Jag har en Slingshot SX 122 från -04/05 som jag kan slänga iväg för 2000 eller 2500, bara å välja.

• dabban

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 00:37

En riktigt bra bräda håller flera år .. Kitesen utvecklas ju betydligt mer och är mindre personliga.

Testa några brädor och känn efter vad som passar dig

• skotten

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 00:41

yup its true, Boards get a little knocked up and scratched as well… probably why it isnt worth loosing cash on by selling it.

I am sure you will have loads of offers on here soon with ppl selling boards.

• vallevall

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 07:16

@skotten 402733 wrote:

yup its true, Boards get a little knocked up and scratched as well… probably why it isnt worth loosing cash on by selling it.

I am sure you will have loads of offers on here soon with ppl selling boards.

Jo men många kan ju köpa kites för 10 000kr och sälja dem för 3000kr, då borde man ju ha råd att sälja sin bräda med liknande förlust. För det måste ju ha varit lite utveckling på brädorna också?

Sahlin den brädan känns lite kort annars kanske…

• svinet

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 07:26

@vallevall 402671 wrote:

Känns som om alla byter ut sina kites. Finns massor tillsalu men brädor är det inte alls lika många på köp och sälj. Byter folk bara drakar? och behåller sin kära bräda? :confused2:

Säljer en cabrina 33 från 2006 kolla på köp sälj

• kasimir

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 07:41

Dem som köper kites det ena året för 10 000 och säljer dem det andra för 3000 är inga affärsmän direkt, snarare dumma i huet.

• annas

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 08:13

Har en ny, oanvänd North Jaime Pro 2007 (128) och en North slutprototyp för 2008 (126). Säljer en av dem. Båda grymma brädor.

• imported_lars

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 08:58

bla bla blaa ändrat..

• patrikol

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 21:41

@kasimir 402761 wrote:

Dem som köper kites det ena året för 10 000 och säljer dem det andra för 3000 är inga affärsmän direkt, snarare dumma i huet.

Så sant så!

• mes

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 21:55

@vallevall 402671 wrote:

Håller med…jag har letat nytt alternativ och fastnat för Skywalker Rider men den modellen som finns nu är så himla ful!? Vissa hade dom en med en ödla på förut? Går det att få tag på en beggad så’n ca 140*40 så är jag glad.
    😉

• celestial

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 22:12

@sahlin 402680 wrote:

Jag har en Slingshot SX 122 från -04/05 som jag kan slänga iväg för 2000 eller 2500, bara å välja.

Du är världens bästa affärsman du fredrik, vet du det!

• sahlin

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 16:23

i know it, you know it.. men inte dom andra.. tyst..

• skotten

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 23:02

Actually, if I remember right Mattais from Liquid force has some boards for sale…

dont quote me, but I remember him selling totally new LF boards, for 3500sek.

• jonaish

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 23:09

@skotten 403086 wrote:

Actually, if I remember right Mattais from Liquid force has some boards for sale…

dont quote me, but I remember him selling totally new LF boards, for 3500sek.

Vare inte den som johan köpte?

• skotten

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 23:28

nah, Matty had two and Johan got his from the land of the tysk

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing många säljer kites men få säljer brädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.