Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mångsidig träning

• Mångsidig träning

Publicerad av andersbq på 5 juli, 2009 vid 07:28

I brist på vind så kan du få en liten föreläsning om träning:
    (kanske varit uppe förut, men jag har inte sett den och den här filmen bekräftar det jag alltid trott)

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=VFKqbI52okU”]YouTube – windsurfing fitness[/ame]

rasmus_w svarade 15 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • andersbq

Medlem
    5 juli, 2009 vid 07:41
  • calle_b

Medlem
    5 juli, 2009 vid 11:21

riktigt spännande, tack för den lilla söndagsskolan:)

Som eget exempel på det hela är min erfarenhet av första gången jag körde med öronproppar. Jag seglade runt, 5.3, bra tryck, jobbade på och undrade vad i hela helsefyr det var som lät och brusade/dånade i öronen? Vinden? Nej, mitt flåsande! 🙂 Första gången jag på riktigt uppmärksammat hur mycket kroppen jobbar under en session:)

• royn

Medlem
    5 juli, 2009 vid 16:20

Ett redskap tips: http://www.fitnessanywhere.com Perfekt att ha hemma, ta med sig på resor m.m. Plus du kan tränar hela kroppen på en funktionellt sätt.
    De tas in i sverige av Concept i Jönköping.

Budget varianten är två långa spänband och ett kortare att fästa i ett träd/stolpe eller liknande. Det är ju något vi surfare alltid har liggandes i bilen.

• andersbq

Medlem
    5 juli, 2009 vid 19:27
    Royn;557151 wrote:
    Ett redskap tips: http://www.fitnessanywhere.com Perfekt att ha hemma, ta med sig på resor m.m. Plus du kan tränar hela kroppen på en funktionellt sätt.
    De tas in i sverige av Concept i Jönköping.

Budget varianten är två långa spänband och ett kortare att fästa i ett träd/stolpe eller liknande. Det är ju något vi surfare alltid har liggandes i bilen.

Tittade du inte på filmen? Själva grejen är ju att man INTE behöver någon annan träning. Vindsurfing är helt enkelt svaret på allt!

• johan_gbg

Medlem
    6 juli, 2009 vid 11:03

Helt rätt Anders. W-surf har allt.

• rasmus_w

Medlem
    6 juli, 2009 vid 15:44
    andersbq;557187 wrote:
    Tittade du inte på filmen? Själva grejen är ju att man INTE behöver någon annan träning. Vindsurfing är helt enkelt svaret på allt!

Det beror på hur ofta man vindsurfar. Blir det väldigt sällan behöver man nån slags komplettering. Blir det tvärtom väldigt ofta så kan det vara bra att köra lite bänkpress så man har lite muskler framtill också. Alla vill ju inte se ut som Quasimodo.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mångsidig träning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.