Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Manöver film?
-
Manöver film?
Publicerad av nordgren på 23 mars, 2003 vid 19:59Hallå, någon som vet vart man kan få en film med enklare manövrar? Allt från gippar, vattenstart till lättare freestylemanövrar?
Typ nybörjarens grunder…
anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 14 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Variety kan beställas på [url=”http://www.north-sails.com.”]www.north-sails.com.[/url]
-
Gå in och kolla på http://www.windsurf.co.uk, där finns det några stycken. Köper du tidningen, Windsurf Magazine, så finns det lite fler där! Tror även att det finns en tysk windsurf sida som säljer, men kommer tyvärr inte ihåg vilken det är!
Hoppas att du hittar någon bra!
-
köps säkert från ställena alla andra har tippsat om.
men tips på film är Free your Mind tycker jag.
mycket bra rulle med allt från lätta grejer till helt avancerade, om jaginte minns fel.litet minus för den knackiga engelskan.
Lars Pedersen (tror jag det är) är visserligen skandinavier men det blir ändå svårt att följa med i hans engelska. -
Svar till:
litet minus för den knackiga engelskan.
Lars Pedersen (tror jag det är) är visserligen skandinavier men det blir ändå svårt att följa med i hans engelska.[/ QUOTE ]
Jag tycker inte det är några problem, det är nog du som får plugga på din engelska, dialekten e ju bara härlig
-
Free your mind är klart bäst. Variety suger!
Tror den finns på DVD också:..
http://www.larspetersen.dk -
Okej tack allihop!
Vart får man tag i windsurf magazine? Måste man beställa eller köpa från någon surfaffär? -
Lars Petersens film Free your mind är bra, men om vattenstarten är viktig för dig så
finns den inte med där.Johan
-
Windsurf Magazine finns hos en hel del tidningsförsäljare, t.ex. vissa Pressbyrån och Press-stop. Bl.a. Uppsala, Arlanda, Helsingborg, m.m.
-
Guide till vattenstart. Följande behövs:
100 m ut från stranden
minst 1.8 m djupt, i alla fall så att du inte bottnar
sideshorevind
bräda som man INTE kan dra rigg på
segel som är stort nog för vinden
flytväst eller liknande för att öka flytkraftSedan är det bara att lägga brädan så att den pekar in mot stranden, seglet med toppen därifrån vinden blåser (nere i vattnet givetvis), och dig själv under seglet, med armarna på bommen (eventuellt den främre handen runt masten), med en fot på brädan. Tryck upp seglet lite och vinden kommer att göra resten.
-
free your mind är bra med allt från gippar tilnya avancerade trick som lollypop
-
Fan jag har kollat på pressbyron här i Karlstad där jag bor, men dom har inte haft det här.
Oskie: Okej tack! Hum jag har provat det lite men den brädan jag lärt mig på är en gammal en med en gammal chamber rigg, har inte lyckats få upp den ur vattnet. (Bara jag som sjunker)
Sen har jag iofs inte haft koll på hur man ska göra, bara försökt lite på olika sätt.
Sen ska jag nog börja surfa med flytväst nu så att det ökar lyftkraften som sagt.Tack alla för svaren!
-
Flytväst är nästan det viktigaste när det gäller vattenstart! Speciellt om man inte har våtdräkt (längtar till juli augusti
), men även då hjälper flytväst mycket.
-
(Får man lov att skriva av sig lite)
Det jobbiga när man inte bottnar och försöker trycka upp seglet så det släpper e att man sjunker och seglet och brädan snurrar framåt och du får simma och stånka för att vrida tillbaka skiten. Om man, när det krävs, börjar att lyfta seglet från toppen istället så får du förhoppningsvis den vind du behöver för att i nästa steg slita till dig riggen och greppa bommen, balansera till slör, fånga vinden genom att lyfta seglet och pricka brädan med din tyngd eller snarare direkt koppla i hängselen samt fötterna i fotstropparna, pressa på främre foten, skota hem med främre handen (iof svårt att säga hur exakt här och nu) och du planar för fullt..
Gånatt på er alla surfare !!
Logga in för att svara.