Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Manöver film?

• jpeter

Medlem
    23 mars, 2003 vid 20:37

Variety kan beställas på [url=”http://www.north-sails.com.”]www.north-sails.com.[/url]

• jeppepeppe

Medlem
    23 mars, 2003 vid 20:47

Gå in och kolla på http://www.windsurf.co.uk, där finns det några stycken. Köper du tidningen, Windsurf Magazine, så finns det lite fler där! Tror även att det finns en tysk windsurf sida som säljer, men kommer tyvärr inte ihåg vilken det är!

Hoppas att du hittar någon bra! grin.gif

• jonasp

Medlem
    23 mars, 2003 vid 20:55
  • styret

Medlem
    23 mars, 2003 vid 21:18

köps säkert från ställena alla andra har tippsat om.

men tips på film är Free your Mind tycker jag.
    mycket bra rulle med allt från lätta grejer till helt avancerade, om jaginte minns fel.

litet minus för den knackiga engelskan.
    Lars Pedersen (tror jag det är) är visserligen skandinavier men det blir ändå svårt att följa med i hans engelska.

• endy

Medlem
    23 mars, 2003 vid 21:32

Svar till:

litet minus för den knackiga engelskan.
    Lars Pedersen (tror jag det är) är visserligen skandinavier men det blir ändå svårt att följa med i hans engelska.

[/ QUOTE ]

Jag tycker inte det är några problem, det är nog du som får plugga på din engelska, dialekten e ju bara härlig wink.gif

• oscar

Medlem
    24 mars, 2003 vid 07:35

Free your mind är klart bäst. Variety suger!
    Tror den finns på DVD också:..
    http://www.larspetersen.dk

• nordgren

Medlem
    24 mars, 2003 vid 09:01

Okej tack allihop!
    Vart får man tag i windsurf magazine? Måste man beställa eller köpa från någon surfaffär?

• johan

Medlem
    24 mars, 2003 vid 12:07

Lars Petersens film Free your mind är bra, men om vattenstarten är viktig för dig så
    finns den inte med där.

Johan

• jeppepeppe

Medlem
    24 mars, 2003 vid 18:26

Windsurf Magazine finns hos en hel del tidningsförsäljare, t.ex. vissa Pressbyrån och Press-stop. Bl.a. Uppsala, Arlanda, Helsingborg, m.m.

• oskie

Medlem
    24 mars, 2003 vid 18:43

Guide till vattenstart. Följande behövs:

100 m ut från stranden
    minst 1.8 m djupt, i alla fall så att du inte bottnar
    sideshorevind
    bräda som man INTE kan dra rigg på
    segel som är stort nog för vinden
    flytväst eller liknande för att öka flytkraft

Sedan är det bara att lägga brädan så att den pekar in mot stranden, seglet med toppen därifrån vinden blåser (nere i vattnet givetvis), och dig själv under seglet, med armarna på bommen (eventuellt den främre handen runt masten), med en fot på brädan. Tryck upp seglet lite och vinden kommer att göra resten. smile.gif

• hifly

Medlem
    24 mars, 2003 vid 19:31

free your mind är bra med allt från gippar tilnya avancerade trick som lollypop

• nordgren

Medlem
    24 mars, 2003 vid 20:47

Fan jag har kollat på pressbyron här i Karlstad där jag bor, men dom har inte haft det här. mad.gif

Oskie: Okej tack! Hum jag har provat det lite men den brädan jag lärt mig på är en gammal en med en gammal chamber rigg, har inte lyckats få upp den ur vattnet. (Bara jag som sjunker) frown.gif Sen har jag iofs inte haft koll på hur man ska göra, bara försökt lite på olika sätt.
    Sen ska jag nog börja surfa med flytväst nu så att det ökar lyftkraften som sagt.

Tack alla för svaren! smile.gif

• oskie

Medlem
    24 mars, 2003 vid 21:09

Flytväst är nästan det viktigaste när det gäller vattenstart! Speciellt om man inte har våtdräkt (längtar till juli augusti smile.gif), men även då hjälper flytväst mycket.

• nordgren

Medlem
    24 mars, 2003 vid 23:55

Okej ja inte undra på att jag sjunkit som en sten då wink.gif

• calle_kuling

Medlem
    25 mars, 2003 vid 03:12

(Får man lov att skriva av sig lite) smirk.gif

Det jobbiga när man inte bottnar och försöker trycka upp seglet så det släpper e att man sjunker och seglet och brädan snurrar framåt och du får simma och stånka för att vrida tillbaka skiten. Om man, när det krävs, börjar att lyfta seglet från toppen istället så får du förhoppningsvis den vind du behöver för att i nästa steg slita till dig riggen och greppa bommen, balansera till slör, fånga vinden genom att lyfta seglet och pricka brädan med din tyngd eller snarare direkt koppla i hängselen samt fötterna i fotstropparna, pressa på främre foten, skota hem med främre handen (iof svårt att säga hur exakt här och nu) och du planar för fullt..

Gånatt på er alla surfare !! tongue.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Manöver film?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.