Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Manual till Caravelle + problem med diffspärr

• getwet

Member
    5 februari, 2005 at 05:38

Ok, då är det konstaterat diffspärr iaf!
    Känns som om du själv är inne på rätt spår där angående hydralklockan. Hur arbetar den, med vaccum eller tryck, olja eller luft?

• utomjording

Member
    5 februari, 2005 at 17:46

OK! Jag har fått tag i manualen för T4:an! Hmm, skicka ett privat meddelande till mig med er e-mail så skickar jag den.

• patrikol

Member
    6 februari, 2005 at 02:01

Fan va gött! Skicka omedelbums! smile.gif

• gson

Member
    6 februari, 2005 at 14:00

Jag har hittat en annan manual på en DC++ hubb vill ni ha den så skicka p.m med adress till nån hubb ni ligger inne på så får ni givetvis tanka ner den från mig

Hade
    G-son

• patrikol

Member
    7 februari, 2005 at 03:50

gött! smile.gif

• berth

Member
    22 februari, 2010 at 13:20

Hej!

Ny på denna sida. Har en VW Multivan syncro med just nu krånglande diffspärr. Den kopplar inte ur… Har haft bilen inne för avisning, men det verkar inte hjälpa. Hur kopplade man ur denna manuellt? Har kikat under men fattar nada av detta just nu. VW:n är 1994 och bensin… Annars den coolaste “4wd” jag vet. Detta är min tredje…

• svenne

Member
    22 februari, 2010 at 14:13

Redigt gammal tråd hörru…
    Jag tror att det är samma som på T3:an och då ska du trycka ner “knoppen” som klockan drar upp. Fråga gossarna på http://www.typ2-klubben.com så får du nog till och med bilder på det.

För övrigt är en T3 Syncro koolare än en T4. Dessutom går det att jacka ur viskokopplingen på T3:an och slänga in en riktigt spärr där också. Från 2W till 4W till 4w med difflås. Det är najs. 😉

Åh BTW, verkstadsmanualer finns.
    [ame=”http://www.amazon.com/Transporter-WSM-Owners-Workshop-Manuals/dp/185520374X/ref=sr_1_fkmr1_1?ie=UTF8&qid=1266847315&sr=8-1-fkmr1″]Typ den här.[/ame]
    [ame=”http://www.amazon.com/Transporter-Mnl-Diesel-2000-Models/dp/1855206811/ref=sr_1_fkmr1_3?ie=UTF8&qid=1266847315&sr=8-3-fkmr1″]Eller den här.[/ame]

Page 2 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Manual till Caravelle + problem med diffspärr

You must be logged in to create new discussions.