Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › märke efter masten
-
märke efter masten
Publicerad av alexasu på 9 oktober, 2006 vid 16:18yo å sånt
upptäckte en skavank på min bräda efter helgens surf, en inbunktning på ena sidan srax framför mastfoten, som verkar kommit från maste i nåt kastfall eller mislyckad hoppförsök. inbuktningen är endast nån millimeter djup å inga sprickor syns på ytan. men det måste ju ändå vara nån skada på fibrerna tycker man? ska man behöva fila upp å vägga väv, eller bara kladda på lite spackel? eller kan man strunta i det?zoffe svarade 18 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Ett tips, lägg upp ett foto på skadan så är det mycket lättare för alla att hjälpa dig med tips!
Lycka till!!!!
alexasu wrote:yo å sånt
upptäckte en skavank på min bräda efter helgens surf, en inbunktning på ena sidan srax framför mastfoten, som verkar kommit från maste i nåt kastfall eller mislyckad hoppförsök. inbuktningen är endast nån millimeter djup å inga sprickor syns på ytan. men det måste ju ändå vara nån skada på fibrerna tycker man? ska man behöva fila upp å vägga väv, eller bara kladda på lite spackel? eller kan man strunta i det? -
alexasu wrote:yo å sånt
upptäckte en skavank på min bräda efter helgens surf, en inbunktning på ena sidan srax framför mastfoten, som verkar kommit från maste i nåt kastfall eller mislyckad hoppförsök. inbuktningen är endast nån millimeter djup å inga sprickor syns på ytan. men det måste ju ändå vara nån skada på fibrerna tycker man? ska man behöva fila upp å vägga väv, eller bara kladda på lite spackel? eller kan man strunta i det?Jag har en exakt likadan! ca 15×10 mm stor och 1mm djup men inte minsta anntydan till spricka på ytan, upptäckte den igår när ljuset låg på lite konstigt så det blev en lätt skugga och jag har inte tänkt att göra något med min.
-
Vänj er. Så går det när man rockar hårt. Är det en vågbräda kan man kanske förstärka men annars har det enligt mig ingen större betydelse så länge det inte är igenom.
-
hm, nu är det ju just en vågbräda vi snackar om.
men kelso menar alltså att det inte är någon risk för läkage? för det känns ju som det viktigaste.
skadan liknar den som återfinns i denna tråden: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=41615&highlight=kastfall+laga
fast kortare och utan sprickbildningarna. -
Små bucklor är nog bättre att låta vara. Är det bara tätt så påverkas inte hållbarheten så mycket att det märks. Dessutom är det svårt att fixa en lagning på ovansidan utan att den syns betydligt mer än bucklan.
-
Min bräda blev rätt bucklig i SA. Masten slog hårt mot decket i spolningarna. Har kört mkt sen dess, även plattlandat höga hopp. Tror inte heller det är nån fara om det inte syns sprickor. Problemet är mer av “kosmetisk natur”. 😉
-
Ta en mastfotsvadering och fäst under bommen.Den hjälper.Bomskyd räker inte.
Logga in för att svara.