Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Marocko
-
Marocko
Publicerad av ryman på 19 januari, 2006 vid 08:50Funderar på att dra till essaouria två veckor i april. Någon som har erfarenhetdärifrån vad gäller spots och boende med mera?
//Daniel
johanneslarsson svarade 18 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Ryman wrote:Funderar på att dra till essaouria två veckor i april. Någon som har erfarenhetdärifrån vad gäller spots och boende med mera?
//Daniel
Essaouira är grymmt, supersoft stad och billigt. Jag har inte kitat där men däremot varit där två gånger och vindsurfat/surfat.
Molay som ligger två mil norrut har bra vågor men liten sandstrand, sideshore och lite mera vind än i Essaouira.
I Essaouira är vinden lite sideoff, mindre vågor, stor strand.
I Sidi Kauki som ligger 2 mil söderut blåser det mest, hyffsade vågor, sideshore och STOR strand.
Lägenhet hyr du av någon marockan för ca 200sek/natt 4-6 pers.
Steffo
-
Jag hörde ngn som sa att det blåste föööör mycket där?
Men det verkar inte så alltså? -
Eddie wrote:Jag hörde ngn som sa att det blåste föööör mycket där?
Men det verkar inte så alltså?Det blåser som mest och oftast i juli, och då kan det var galet mycket vind, 15-20 m/s. I April är det lite lugnare, jag har dock bara varit där i juli.
Kolla in tyskarnas statestik http://www.surf-action.com/PDF/Revierberichte/aga_2006.pdf
http://www.surf-action.com/Nuetzliches/windchronik.php?revKurz=AGA -
Vi var där och kite:ade i juli 2004:a, blåste mer än 20m/s alla dagar utom två, då det var vindstilla.
Jag körde med en 7:a och det var inte så skoj, lite byigt då det är termiska vindar. Men vågorna är riktigt grymma.
För kitesurfing är det inte helt rätt ställe. Byn är superskön och spotsen grymma och enorma./Christer
-
Tänkte åka till Marocko i april och vara där en månad ungefär. Du kan ju höra av dig. Jag är personligen jävligt sugen på att åka en sväng till Dakhla också.
-
Tänkte dra till Marocko i april och stanna där en månad. Hör av dig. Jag är jävligt sugen på att dra ner till Dakhla en vända
-
kasimir wrote:Tänkte dra till Marocko i april och stanna där en månad. Hör av dig. Jag är jävligt sugen på att dra ner till Dakhla en vända
Var ligger Dakhla? Har du kollat upp flyg? Har hittat en 2-veckorsbiljett med charter till Agadir för 3500:-. Kanske går att hitta billigare!? E lite orolig att det ska blåsa för mycket i Essauria, hur ser det ut i Dakhla?
-
blåser alltid där förra året hade de 300 vinddagar. Ligger väl egentligen i Västsahara. Ligger dock i öknen ute på en halvö så det blir att tälta men det kan ju vara ganska fett
-
finns en grym tråd om marocko som ligger under vindsurfing- favoriter och lågnt ner på förstasidan, den heter “Marocko rockar!”,
lycka till
Logga in för att svara.