Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Marocko hjälp!!!!!!

• Marocko hjälp!!!!!!

Publicerad av anonym-anvandare på 31 augusti, 2003 vid 20:41

Hej Hej!!

Har sett att det skivs mkt positivt om Marocko och nu undrar jag om det även funkar om man vill dra rigg!! DVs jag är ingen hardcoresurfare utan håller på och lär mig, jag vill köra lite sjysst plattvattensurf och kanske lite lagom vågor, men eftersom jag endast kan beachstarta och ej vattenstarta så är det inte så kul att vara ute när det blåser 3.0. Är det fortfarande Essaourira som gäller eller kan man lika bra hyra i agadir om man inte är ute efter super avancerad surf??? (Kör med sele och fotstroppar och sätter en gipp ibland så helt kass är jag inte)Tänkte åka okt-nov nån gång!

Tacksam för svar på förhand!
    /Mats P

kotivoito svarade 21 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • bwss-bg

Medlem
    1 september, 2003 vid 11:29

Essaouira är inte avancerat, plattvatten och sandbotten, i vikens södra ände finns det lite on-shore vågor om man vill testa det. Det finns dessutom ett Fanatic-center och ett UCPA-center där man kan hyra prylar om man inte orkar släpa med sig egna.
    Det passar utmärkt för den som inte har full koll på vattenstarterna än.

Agadir känner jag inte till något om.
    /Benny

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2003 vid 15:38

Tack för hjälpen! Vad kostar det att hyra utrustning?

Hur gör man smidigast för att resa dit? Köpa enbart flygstol? Skall man boka boende på plats? Hyra bil på flygplatsen? Charter?? Är det skitkallt i vattnet W46-47?? (tänker på flickvän som vill bada!!)

/Mats P

• oskie

Medlem
    1 september, 2003 vid 20:27

Fråga: Hur länge överlever man i de “feta” spotsen om man ännu inte sätter gippar 100%, och bara kört med 4.7 som minsta? Verkar ganska riskfyllt i 2-3 metersvågorsjö och vind på 3.3-4.0…

• bwss-bg

Medlem
    2 september, 2003 vid 07:43
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2003 vid 07:47

Håller med, men det verkar som det inte blåser så in i hel…e i okt-nov så det funkar nog för mig iaf! Planen är att åka dit på lite halv charter/surfsemester i höst och rekognisera för att sedan kunna hitta till de sjyssta ställena när man lärt sig vattenstarten och gippen flytande!

Ingen som har svar på mina frågor ovan? Kan man ta sig någorlunda lätt från Agadir till Essouria? Finns nämligen rätt billig charter till Agadir!

MVH
    Mats

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2003 vid 14:01

tack för länkarna! Mkt läsvärt! Nån som har konkreta svar på frågorna ovan eller fler tips?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 21:08

Vad jag vet så skall vintern inte vara lika blåsig som sommaren, men säkert helt tillräcklig.
    I Agadir tror jag inte ens man kan hitta grejor att hyra.
    Agadir är en charterhåla. Lämna Agadir så fort det går.
    Essaoira är långt mycket bättre både för surf, windsurf och för din flickvän.
    Vet inte vart man ska bo. Vi bodde för typ ingenting med några franska pajsare vi träffade på bussen.

Om du inte har multum av prylar och tänker segla vid uthyrningen i essaoira klarar du dig utan bil, och hoppar på en buss upp.

Tror inte det är nån fara att dra rigg.
    Det ligger en ö typ mitt för viken som bryter bort alla elaka vågor. Det är lekplats med sand som botten.

Go man go.

/K

• kotivoito

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 21:38

Svar till:

Vad jag vet så skall vintern inte vara lika blåsig som sommaren

[/ QUOTE ]
    Nå, jag har brukat kola på http://www.windguro på archive. Å där ser jag hur det har varit. Och då kanse det blir så igen.

Mypa

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Marocko hjälp!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.