• Marsstrand

Publicerad av Oregistrerade på 22 februari, 2007 vid 10:51

Vet någon hur windsurfingen är på Marsstrand? Vilka spots är det som gäller, är det mycket folk som kör där?

Oregistrerade svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • swe227

Medlem
    22 februari, 2007 vid 21:11

Är inte många som kör på Marstrand, men i Tjuvkil kanske du hittar nån förvirrad. Går kanske o ta sig i vid strandverket kan bli lite dyning

• Knatte

Gäst
    22 februari, 2007 vid 21:42

@Swe227 366454 wrote:

Är inte många som kör på Marstrand, men i Tjuvkil kanske du hittar nån förvirrad. Går kanske o ta sig i vid strandverket kan bli lite dyning

Det är nog klent med surfare i den trakten. men jag skulle nog ändra prognosen från lite dyning, till kraftig (stoor) dyning i både Marstrandsfjorden och Marstrands utsida om det bara blåser lite. Det är nästan helt öppet hela kattegatt vid sydvästliga – nordvästliga vindar.
    Har både seglat, åkt båt och paddlat en del i dessa trakter och upplevt en del upprörd sjö under min levnad hitills 🙂

• jogo

Medlem
    23 februari, 2007 vid 07:41

Hola!
    I och med att mina svärföräldrar bor på marstrandsön har det blivit rätt mycket segling där och i området runt omkring de senaste åren. På själva marstrandsön är det enda stället att rigga och komma i vid Båtellet och sen ta sig ut på fjorden, där det är helt okej segling om än lite ”skvalpigt”. Innan Hedvigsholmen bebyggdes gick det att rigga och segla där, men nu vet jag inte om det går längre.

Runt omkring Marstrand är Tjuvkils huvud bästa stället köra på. Funkar bra från SV till NO (ett av de bättre ställena i GBGs närhet vid NO). Du parkerar och riggar precis vid vattnet och blåser det bra växer dyningen sig rätt stor på Älgöfjorden.

Nordöns båthamn funkar om det blåser V och du är ute efter plattvatten. Här riggar du på gräs och det finns omklädningsrum, sötvatten och toaletter i närheten. Dock skall du inte åka hit mitt på sommaren då det verkar som att alla feta Kungälvsbor åker dit och badar…

Instöbron, helt okej ställe vid S-SV där det finns bra med parkeringsmöjligheter och du riggar på gräs. Enda problemet är att det finns ett antal grynnor som inte syns vid högvatten, vilka har kostat mer en fena…

Sen finns det ett flertal bra ställen mellan Kovikshamn och Marstrand, men parkeringsmöjligheterna där är så begränsade att jag behåller dem för mig själv 😉

/Jonas

• bananen

Medlem
    23 februari, 2007 vid 11:27
    jogo;366482 wrote:
    Sen finns det ett flertal bra ställen mellan Kovikshamn och Marstrand, men parkeringsmöjligheterna där är så begränsade att jag behåller dem för mig själv 😉

/Jonas

Nu tyckte nog alla att det lät lite spännande. Har själv seglat i XXXXXX och det var mer mytomspunnet och nostalgiladdat än bra som surfspot, men kanske ändå traktens bästa vågor, vilket tyvärr inte säger så mycket. :laugh:

• Oregistrerade

Gäst
    24 februari, 2007 vid 18:26

Tack för alla inlägg! Nu är det så att jag funderar på att göra en säsong i Marsstrand på Societetshuset och letar då givetvis lite surfpolare att hänga med i vattnet! Några måste det väl ändå finnas som kör där va!?

Hang Loose, Martin

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.