Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › MASSA PRYLAR
-
MASSA PRYLAR
Publicerad av mickemoose på 4 juni, 2004 vid 08:08Hej, nån som har komentarer till dessa saker!? är dem gamla, dåliga,till för!??? vissa saker vet jag inte vad dem är till för:P
surferdude svarade 20 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
här kommer två centerbord, den lilla är till för denmed fotsrtoppar. jag vet att grejena är gamla men jag kör fort som fan me dem. jag har bara kört två ggr.!
-
massa små rep och mastfötter prylar å grejer, vad är allt till för!?
-
Svar till:
Prylen längst till höger är väl en tältpinne?
/adde
[/ QUOTE ]
Jupp en tältpinne är det bestämt.. De andra sakerna har jag aldrig sett….
-
de va billigt som fan. nästa år kommer jag köpa riktiga grejer….så ni inte tycker jag e en idiot/nörd…kanske jag e ! haha nämen jag tycker de funkar bra. går foort och har kontroll..kan gippa..slå…mm..eller vad de kallas.
-
Visst går det grymt snabbt att rigga när man har seglet upprullat på masten istället för i en påse! Har man tillräckligt gamla goa grejer behöver man inte ens dra nedhalet för det har man aldrig lossat. Kul att se att nån kör med klassiska prylar!
Kör hårt!
-
hehe! jo vissa fördelar har dem ju! helt klart. asså jag tycker det funkar utmärkt och är skit kul.(har ju inget å jämföra med ) har bara kört på dessa. två ggr i en stor sjö. skiitroligt!
-
Kontakta nån klubb i din närhet, de kan hjälpa dig med att rigga segel och de svarar säkerligen på alla frågor om prylar och annat.
Och så är det roligare att ha några att segla med.
Vi surfare är faktiskt ganska snälla =) -
hehe! aa de va ett bra tips! tack sant…roligare å segla när man e fler….hääärligt…va ute igår när de va varmt/sol mmmmmmmmmums
-
Jag försökte svar på ditt privata meddelande, men det gick inte. Fick till svar att “användaren tar inte emot privata meddelanden” Men som svar på din fråga så tycker jag du ska skaffa ett komplett nyare kit med både bräda och rigg när du vill börja segla i hårdare vindar. Kolla tex på http://www.surfersparadise.nu så kan du läsa lite om hur nybörjarbrädor ser ut idag. Ska du köpa begagnat så försök att hitta en bräda som är rätt bred och med minst 50 liter mer volym än din kroppsvikt (köp inte en gammal slalombräda på 55 cm bredd för då får du mest bada) och ett segel på ca 6 kvadratmeter med passande mast och bom. Vill du komma riktigt billigt undan kan en gammal “330-bräda” från ca 1990 funka den första tiden så länge den är minst 65 cm bred. Men då bör du få ett komplett kit med bräda och rigg för under 1000 kr (det finns säkert massor med såna utrustningar runtom i garagen som inte har använts på de senaste 10 åren). Leta runt här på konfen så kan du hitta mycket tips om vad man ska tänka på som nybörjare.
Lycka till! -
Såg att du svarat på inlägget om gippning. Är det på dessa grejerna du gippar efter två dagars segling!? Skaffa nya prylar så kommer du också om ett par månader att fråga hur man behåller planingen igenom gippen.
Logga in för att svara.