Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Massor av fina bilder från Fiskebäck

• glader

Medlem
    12 oktober, 2011 vid 10:09

Vill ni ha högupplösta versioner kan ni PM:a mig så skickar jag e-mail-adressen till fotografen Peter Friskh. Han har sagt att han kan skicka bilder.

• glader

Medlem
    12 oktober, 2011 vid 17:03
  • Knatte

Gäst
    12 oktober, 2011 vid 18:58

Många bra bilder där:smirk: Men jag är lite nyfiken om bilderna är orginal eller om några är HDR? Det är ju starka färger i vissa bilder och därför blir ju jag, som fotar själv lite nyfiken:smile:

Ni kan väl förvarna någon gång om det är någon session nere i Fisken någon helg. Skulle vara kul att fota lite där!
    Finns någonstans som det är midjehögt, som man kan stå i vattnet och ändå komma nära vindsurfarna?

• glader

Medlem
    12 oktober, 2011 vid 19:37

Jag vet egentligen inget om korten. Lyckades bara få kontakt med fotografen. PMar dig mailadressen så att du kan ta kontakt.

Det går att komma mycket, mycket nära i Fiskebäck. När det blåser sydligt som i söndags har man ju tiotals meter till surfarna när man står på riggdäck. Är det västligt kommer man också mycket nära på klippan i Shitbay. Där går det också att gå i om man vill ha annat perspektiv.

Skall försöka komma ihåg att förvarna, men om det blåser över 10 m/s vilken lör eller sön som helst så är det alltid fullt med folk.

• Knatte

Gäst
    12 oktober, 2011 vid 19:42

Kanon! Men bra om du kan ge en vink här eller på Fejjan, så skall jag försöka komma loss och fota lite i Fisken:wink:

• rickard_nr1

Medlem
    13 oktober, 2011 vid 17:01

mjo lite åt hdr hållet fast överdrivet, fotografen har dragit väl friskt i reglagen tycker jag, men bortser man från omgivningen å bara surfaren i fokus så är de väl bra

• glader

Medlem
    13 oktober, 2011 vid 17:25

Förstår och respekterar vad du säger, men smaken är som baken…

Håkman-bilden ovan är extrem, men jag tycker att den är supercool. Ser lite handkolorerad ut. Den har ett uttryck som jag gillar.

Andra är lite måttligare, som denna på mig
    http://peterfriskh.smugmug.com/Sports/Surfing/12523054_9tsWph#1524302901_NPSsKgr-XL-LB
    men fortfarande ett liknande uttryck.

Sett flera andra bilder från i söndags också. En del mycket mer oredigerade och precisa. Supersnygga de också. Vilka som är snyggast är som att fråga vilket som är godast av fisksoppa och tårta. Svaret beror på vem man frågar och man kan mycket väl gilla båda. De har minimalt gemensamt.

• glader

Medlem
    13 oktober, 2011 vid 18:50

Jag fick just ett gäng kort från en fotograf till, Rolf Lillfors. Helt ljuvliga de också. Mest på mig, Olle & Kelso. Om det var någon mer som surfade under senare delen av söndagskvällen och som är intresserad av bilder kan jag förmedla kontakten.

Bifogar en bild på mig som visar hur hårda vi är i Fiskebäck. Inte väjer vi för småskär.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Massor av fina bilder från Fiskebäck

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.