Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Massor av tecken på at du är besatt av windsurfing

• Massor av tecken på at du är besatt av windsurfing

Publicerad av kungdenknege på 20 januari, 2003 vid 11:20

1. Du planerar aldrig någonting för att det ‘kanske blåser’
    2. Du hyllar Maui som ditt Mekka trots att du aldrig varit där (du ber vänd mot Maui)
    3. Vem du än pratar med om vad som helst slutar det alltid med att du berättar om surfet
    4. Du blir lika upphetsad av att titta på “Sand mellan tårna” som polarna blir av “100 naked blonds”
    5. Du blir inte deppad av brist på solljus – du blir deppad av brist på vind. (Borde dom inte komma upp med “vindbehandling” i vindtunnlar istället för solljusbehandling?)
    6. Du kan inte koncentrera dig på jobbet när det blåser.
    7. Du kan inte somna när det blåser.
    8. Du vaknar kl. 5 varje gång det blåser.
    9. Du är beredd att ställa in bröllopet om det blåser kuling eller mer

Själv känner man igen sig i samtliga… smile.gif

gegga svarade 21 år, 10 månader sedan 16 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • voodoo

Medlem
    20 januari, 2003 vid 11:29

10. Det spelar ingen roll hur sjuk du än är eller hur ont du än har, blåser så SKA man ut på vattnet!

• anders_hoffman

Medlem
    20 januari, 2003 vid 12:39

11. Så fort du ser nånting på vattnet som liknar en krusning. Om du ser det på video, TV eller i verklighet, är det första som dyker upp i hjärnan, vilket segel du skulle ha använt i de förhållandena.

• stinger

Medlem
    20 januari, 2003 vid 12:39

Jag ändrar till:

12. Du får sparken från jobbet för att du läser o postar på konfen men tycker: Det är väl inte så farligt bara det blåser.

• borje

Medlem
    20 januari, 2003 vid 12:57

13 Du tittar ständigt på flaggor och träd för att se om det blåser tillräckligt (även på vintern när isen ligger tjock)

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2003 vid 13:15

Du går in på konfen tre gånger om dagen trots att kungdenfete och anders kopfmann huserar där…..DO I HAVE TO SAY MORE??? tongue.gif

• kungdenknege

Medlem
    20 januari, 2003 vid 13:27

Inlägg raderat av kungdenknege

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2003 vid 14:11

ja känner faktiskt mäst igen mig på börjes nr 13. Försöker sluta men man måste verkligen kolla vädret i tidningen varje morron

………………………………………….

RING SÅ SEGLAR VI…

• safesurfer

Medlem
    20 januari, 2003 vid 17:52

14.Du köper 10 000 hårtorkar som du installerar på badhuset med motiveringen att folk måste kunna torka håret efter ett bad. Sen är det bara att rigga, undvik 50cm coursefenor det blir så kladdigt i polen då. Visst vore det häftigt med en innomhus segling under vintern, inte samma grej men bra substitut under vintern. Någon multi miljonär här som känner sig manad.

• kungdenknege

Medlem
    20 januari, 2003 vid 18:45

Har fått en liten idé ang. inomhussurf, enl. vad jag hört ska dom ju ha stora problem med att det inte blåser lika mkt i ena änden av bassängen (längst bort från fläktarna) som andra (närmast fläktarna)?

Varför inte bara gräva en stor jävla tunnel från ena änden till andra, och sätta fläktarna i mitten av tunneln… D.v.s luft sugs från ena änden & blåses ut i andra… Då skapar man ju en naturlig(are) vind eller?

• ola_p

Medlem
    20 januari, 2003 vid 18:51

14. Prata surf med ALLA. Verkligen alla. Och gärna utan att låta dem avbryta eller byta disskusionsämne… Kan trötta ut en del personer har jag märkt… typ min syster… tongue.gif

• anders_hoffman

Medlem
    20 januari, 2003 vid 19:10

Knege, du får nog byta namn på tråden nu, det finns fler skäl än 9 som visar att du är beroende av vindsurfingen!

wink.gif

/Anders

• imported_borje

Medlem
    20 januari, 2003 vid 20:10

Att prata om surfing hjälper faktist abstinensen. Det är enda sättet att dämpa den. Om man inte vill åka i detta kalla väder förstås. Och jag håller med den tidigare skribenten om att det spelar ingen roll hur sjuk eller halvskadad du än är, ut måste man. Har varit med om de punkten ett flertal gånger!

• jat

Medlem
    20 januari, 2003 vid 20:12

Är vi på 15 eller högre.
    15. Ditt val av bil styrs av hur många segel och annan bråte som går in, alternativt hur biligt takräcke är just till den bilen.

• imported_borje

Medlem
    20 januari, 2003 vid 20:16

Måste bara hålla med om en till som träffar mig mitt i prick! Jag kollar på träd flaggor, blåser det blåser det inte….

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2003 vid 20:44

16. försöker förklara för flickvännen att det inte GÅR att köpa en lägenhet för högt upp utan hiss om man inte har tillgång till garage och att vår V40 2.0T borde säljas och bytas ut till en trist 945 eftersom det går in mer prylar i den!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Massor av tecken på at du är besatt av windsurfing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.