Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Mast
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Mast
Publicerad av Oregistrerad på 21 augusti, 2007 vid 02:47Hej någon som testat rdm simmer eller någon annan mast på Neil Pryde 07 combat?
Det skall ju vara Progressive Flex på Neil Pryde, är det bara de som har det?Oregistrerad svarade 17 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Mig veterligen funkar Simmer RDM bra på Combat. Jag tror faktiskt att gänget på Surfers Paradise kan ge dig ett bra svar på denna fråga (och inte bara för att sälja mer… ).
-
Jag har just skaffat challenger master till mina NP segel ( Saber + search 04 -06 ) och de står bättre på Challenger sds 85 än fiberspar, north och Simmer ( sc 6 – rek av SP ) jag får lös topp men ändå buk vid bommen vilket passar mig ypperligt + 100 kg.
Om detta gäller även RDM och combat VET jag ej men det är kanske värt att kolla upp och jag tror inte SP rek annat än dom själva säljer.
( Jag blev rek simmer sc6 då deras X6 var slut, men challenger sds85 tycker jag alltså fungerar bättre ).
-
Oregistrerad;407292 wrote:Hej någon som testat rdm simmer eller någon annan mast på Neil Pryde 07 combat?
Det skall ju vara Progressive Flex på Neil Pryde, är det bara de som har det?Jag kör Simmer SC6 till mitt Comat 4.7 -07 och tycker den uppsättningen är som en dröm. Inte RDM alltså men Simmer.
-
Oregistrerad
Gäst22 augusti, 2007 vid 20:04@LARRY 407814 wrote:
Jag kör Simmer SC6 till mitt Comat 4.7 -07 och tycker den uppsättningen är som en dröm. Inte RDM alltså men Simmer.
Ja rdm har ju constant curve” böjkurva.
Vanliga master kanske har mer likt Neil Prydes böjkurva.
Så vem vet kanske har simmers vanliga master Progressive Flex. ?
Hådare från mastfoten och upp till bomen, och allt efter som masten smalnar av så blir det mer flex.Får höra mig för!
Logga in för att svara.