Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mast till Maui sails tr-3?

• Mast till Maui sails tr-3?

Publicerad av stoorfaen på 5 juli, 2010 vid 15:01

Jag har ett tag kört med en north mast 460 på en 7,6 tr-3:a och det funkar riktigt ok, men så fick jag testa ett rs 6 (tror jag) niel pryde i alla fall med betydligt mindre buk och kändes ritkigt lätt jämfört med detta. Det känns som att buken är lite överdriven och att den är rätt slapp i akterliket. Kanske är masten lite toppvek(?) Någon som har tipps på master som ni testat till tr-3:an och är nöjd med?

stoorfaen svarade 14 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tbsurf

Medlem
    5 juli, 2010 vid 15:38

tycker att det ser ut som du riggat på för mjuk mast, kolla med surfspot.se efter en mast från MAUISAILS SRS100% eller SRS 75% så blir det bättre fjong i TR3an

• larsd

Medlem
    5 juli, 2010 vid 19:15

tb har troligen helt rätt. Anders du har pm med lite “råd och dåd”

• stoorfaen

Medlem
    6 juli, 2010 vid 19:08

Årajt, för mjuk asså…hur ser man det? Men finns det kanske något billigare alternativ? Det kostar ju rätt mycket med sprojlans grejer…kanske kan det finnas alternativa mastmärken?

• tbsurf

Medlem
    6 juli, 2010 vid 19:52

man ser det på att seglet ser ut att ha kollapsat, sladdrig mastfick även fast leeschen är lös som om du hade +15 i nedhal… 😉

• hanko

Medlem
    6 juli, 2010 vid 22:16

Som ett helsålt TR-fan så skulle jag nog rodda lite med att precis som du gör efterlysa en mast. Kolla med vindsurfing.se som sålde MauiSails förra året. Som jag förstod det förra året hade de lite pryls ute på “skolverksamhet” mm. En 75%-are ligger säkert i nån container och väntar på DIG och dina BEHOV. Själv hade jag rätt mast (SRS100) direkt till min(a) TR-4:a och jag har aldrig haft bättre grejer att hålla i…! Eller så snackar du med Barry Spanier själv på forumet (http://www.mauisails.com) så har han säkert ett bra svar även om det inte står MauiSails i svaret. Han är en hyvens prick den där Barry…
    När du väl fått i rätt “stake” i seglet så kommer du bli lika frälst som VI andra MauiSailors…

• stoorfaen

Medlem
    12 juli, 2010 vid 08:11

Ålrajt, jag efterlyser alltså en mast dårå!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mast till Maui sails tr-3?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.