Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Måste man vara säker för att ha kul surf på Tarifa

• Måste man vara säker för att ha kul surf på Tarifa

Publicerad av anonym-anvandare på 23 april, 2004 vid 10:35

Hej jag undrar hur säker man bör vara för att ha kul på tarifa.
    Jag har hört att de är stora atlantvågor som dara in där. Åker man på ordentligt med spö om man inte är så grym.
    Har just lärt mig vatten starta. Vill ju surfa hela tiden inte stå knockad på stranden och kolla på när proffsen flyger på 3m vågor.

Tacksam för svar

anonym-anvandare svarade 20 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dude

Medlem
    25 april, 2004 vid 10:47

Du bör ha bil för att ta dig runt. Då kan du först av allt köra Las Dunas då det blåser Levante, dvs från öster. Sen fungerar stranden vid Hotel Dos Mares bra vid Poniente (vind från andra hållet). Det är snäll sandstrand och när vi var där var det snälla enmetersvågor. Ponienten är mer jämn medan Levantevinden är mer byig.

Om du har tid, kolla in http://www.evision.nu/tarifa/ mest för kuriosa. Det är en reseberättelse från sommarn 2000. Lite info kan du hitta mellan raderna också…

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2004 vid 14:09

Tack för tipsen!
    Kul att läsa om eran resa..

• baywatch

Medlem
    25 april, 2004 vid 19:09

Hur är det med stölder och sådant i tarifa? Vågar man lämna sin surfbuss med massa utrustning i eller ska man vara extra försiktig?

Det såg riktigt fint ut där nere!! Låter perfekt för min del… Nu ska man bara försöka fixa 4 veckors ledighet! tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2004 vid 20:58

Hej! Kul att du napppat pa Tarifa, ar sjalv nere nu!
    Du behover inte vara orolig for varken tjuvar eller vagor!
    Ska du ha vagor sa ta dig till Canos de mecca som ligger 4 mil mot Cadiz, tjuvarna har lagsasong fram till juli da det finns mer att hamta, sa det ar ingen fara! Om du inte campar i egen bil vill jag rekomendera OTB village som boende 10 euro natten, da har du tillgang till dush, kok , tv o dvd mm, samt bra krok da och da!

titta in pa http://www.otb-tarifa.com

/Filip

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Måste man vara säker för att ha kul surf på Tarifa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.