Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Måste snart ut o surfa!

  • Måste snart ut o surfa!

    Publicerad av anonym-anvandare på 17 februari, 2000 vid 18:14

    Det har nu gått för länge sen jag var ute o surfade så jag funderar på att gå o köpa mig en torrdräkt men tänkte först höra om man kan börja surfa nu med bara en torrdräkt eller bör man ha en “shorty” under också?
    Kort sagt vad skall man ha på sig för att slippa frysa häcken av sig?

    nemo svarade 24 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 februari, 2000 vid 18:18

    Helt klart kan du det!!! jag har surfat nästan hela vintern a jag har inte ens torris. tycker inte att man fryser så mycket om kroppen!händerna e det största problemet. men detta året så behövdes det bara diskvantar har varit jävligt milt.Men klart jag surfar i skåne där har inte varit så jävla kalt!!
    Nej tycker gott att du kan dra ut å surfa.. Hang loose

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 februari, 2000 vid 18:21

    Jag surfade i lördags med en torrdräkt (som iofs inte är torr) med en t-shirt under.

    Och jag frös arslet av mig.

    Närrå jag skämtar bara.
    Det funkar faktiskt ganska bra så länge luft temperaturen ligger runt 5 grader och uppåt.

    Johan

  • wisco

    Medlem
    17 februari, 2000 vid 19:22

    så klart du ska ut!
    jag kör inte heller med torrdräkt, (skåne) dom gångerna jag varit ute i vinter har jag kört både med och utan shorty, har ändå bara frysit om fingrarna (kör med trasiga handskar).
    Om det blir för jävligt är det ju bara att gå upp igen.
    Ett litet trix jag kör med ibland: fyll en pet-flaska med riktigt varmt vatten när du sticker hemifrån så har du nåt att värma fingrarna på ibland.

    /Jan

  • nemo

    Medlem
    17 februari, 2000 vid 19:55

    Satsa på bra handskar, NP hela funkar riktigt bra och man fryser inget så läng man inte simmar. Pro limit har helsköna,varma torrdojor + huva inga problem har 7 dar i år var av 5 med 5.0 o 4.25. Fryser mer när jag kör kossa med 8.2
    än med Våg prylarna…
    MVH Nemo

  • wisco

    Medlem
    17 februari, 2000 vid 20:36

    är NP bättre än maui magic? eller vilka är bäst?

  • nemo

    Medlem
    17 februari, 2000 vid 22:38

    Har inte testat Magic Maui, men de är väl fingervantar? iså fall borde NP hela ha mindre motstånd. NP och Prolimits med öppen handflata är ju super när det blir en 10-15 grader i luften.

  • wisco

    Medlem
    18 februari, 2000 vid 06:36

    vid 15 grader behöver man väl knappt handskar?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 februari, 2000 vid 07:03

    Tjenna!

    Bor utanför GBG och är som alla andra sugen på att dra ut. Funderar på att köpa en torrdräkt alternativt en semidry. Hur stor är egentligen skillnaden på en semidry och en våtdräkt? Skulle man kunna köra med en semidry med något under isf en otymplig torris?

    //T

  • linsurfer

    Medlem
    18 februari, 2000 vid 09:43

    Jag har MMs 6mm ultimate boot och MMs mitten open palm (2mm tum vante med öppen handflata, skrev ju precis det). Funkar jättebra!

  • f-g-bengtson

    Medlem
    18 februari, 2000 vid 10:11

    jag har kört ett par gånger i vinter med torris + huva med integrerad väst. NP handkar på händerna och dojjer som är så jävla trasiga. allt fungerar men det är kallt om fötterna, nån som vet var man får tag i bra dojjor i rätt storlek så här års? skulle behöva ett par okespor titanium i strlk 44.
    TIPS? iofs drar jag till maui om nån vecka så jag kanske kan hålla mig….he he he

    Bästa hälsningar

    Frans. G. Bengtsson

  • wisco

    Medlem
    18 februari, 2000 vid 12:15

    tack, tror det får bli ett par såna

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 februari, 2000 vid 12:19

    Instämmer med Wisco:s anmärkning.

    MVH///J.S.

  • smurf

    Medlem
    19 februari, 2000 vid 10:38

    Vid 15 grader behövs knappast några handskar….
    För övrigt anser jag att det inte finns några handskar som fungerar super.
    Handskar är endast till för att man ska kunna segla av sig värsta abstinensen.
    OK, det fungerar att segla men medge att det mest blir fis-segling av det hela.
    Inget ont om det, jag älskar fis-segling, men att påstå att det är super vore en lögn.

  • smurf

    Medlem
    19 februari, 2000 vid 10:41

    Sant, vid 15 tar man nästan fram kortärmade dräkten……om det inte är 0-gradigt i vattnet…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 februari, 2000 vid 17:12

    håller du dig mestadels ovanför vattenytan kan jag rekommendera att köra i den vanliga våtisen och med ett craftställ under, varmt och gott, bra rörlighet och framförallt väldigt billigt, testa detta innan du går och inhandlar en torris för 3 papp.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Måste snart ut o surfa!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.