Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfot + förlängare = glapp

• Mastfot + förlängare = glapp

Publicerad av anonym-anvandare på 20 juni, 2005 vid 17:24

Fick idag hem de sista grejerna för att kunna ge mig ut och köra. Då glappar foten och förlängaren när man kopplar ihop dem. Ska dom göra det eller ska dom sitta som ett smäck?
    NP QRS grejer!

anonym-anvandare svarade 19 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • el_duderino

Medlem
    20 juni, 2005 vid 17:44

Har samma problem med QR, det glappar oroväckande mycket…
    Fick det här svaret från SP:

Hej Magnus!

Tack för ditt mail. Dessvärre är det ofta lite sämre passform och därav en
    del glapp när man kör med QR-systemet. Hör gärna av dig om du har
    ytterligare frågor.

Med vänlig hälsning
    Surfers Paradise

För mig känns det lite riskfyllt att köra omkring med så pass mycket glapp som det är!
    Någon som har erfarenhet av att det gått sönder i någon manöver eller liknande?

• s

Medlem
    20 juni, 2005 vid 18:09

Du menar glapp mellan ”koppen” och förlängaren förmodar jag? Inte i själva mastfoten.

Jag har märkt att tillverkarna inte har en standard! Vissa av mina mastfötter är väldigt tighta! Min streamline-kopp är precis jag får in i förlängaren (WSH) medan Chinook-koppen löpte fint (lite för bra).
    Jag har även köpt en NP fot en gång, den gick inte att få i mina förlängare utan att skära bort några ”flänsar” som fanns på NP koppen (dessa var tänkta att skäras bort om man hade en sådan förlängare som var smalare, svaret jag fick från NP och Chinook).

Det finns då enligt mina erfarenheter två ”standarder” för quick-release.
    Har man otur och får tag i en liten kopp och en stor förlängare glappar det.
    Har man turen att få samma sitter det som ett smäck!
    Har man oturen att få stor kopp och liten förlängare passar det inte (om det inte finns flänsar att skära bort).

Det är däremot lustigt att din NP fot inte passar i NP förlängare! Är det samma årsmodell? Det kan ju skilja kanske? Det beror ju på tillverkare, var de köper grejerna – för NP har väl inga egna fabriker som gör förlängare?

Min erfarenhet är däremot inte att de släpper! De kan glappa och slitas lite för fort, men jag har aldrig varit med om att de släppt.

/Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2005 vid 18:10

Glappar det på alla QR oavsett märke eller bara NP eller är det bara dåliga exemplar!? Har du kört ngt, märks glappet i seglingen?
    /Classe

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2005 vid 18:35

Ja det är glapp mellan koppen och förlängaren, inte mastfoten. De är båda NP grejer, förängaren är förra årets modell då årets inte finns inne än. Skulle haft streamlined från början men de hade inte inne foten…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfot + förlängare = glapp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.