-
Mastfoten “from hell” eller finn 5 fel.
Körde av min NP mastfot i våras efter 5 år, inte ett enda problem under den tiden, dvs mycket nöjd och tyckte den “betalt” sig mer än väl!
Köpte en ny, och dumsnål som jag var valde jag en LOCAL SPIRIT för 449.- m pin.
Följande saker har hänt, gått fel med den.
1. Greppet är helt konstigt utformat, typ för lågt så man kan få fast den hyffsat, men ibland omöjligt att få loss den själv.
Ibland lossnar den när man är ute vilket resulterar i en rigg som rör sig fram och tillbaks i mastfoten, (halvkul).2. Pinnen skruvar ur sig!!! oxå halvkul när man är ute och ser att pinfan är på väg ur!!!
3. Jointen sprack, gick sönder, och då hade jag använt den färre än 10 gånger!!!
4. Hela mastfoten är sne, blev så efter första gången jag använt den, (påverkar väl inte funktionen iof).
5. Nu sist i lördags började den skruva ur sig underifrån!!! dvs plattan har flyttat sig ett antal gängor neråt vilket resulterar i att skiten inte sitter stabilt fast mot brädan utan vobblar/rör sig!!
Detta verkar inte gå att skruva i igen? har iallafall inte fattat hur?Jag har haft nåt av dessa problem varje gång jag varit ute, (jämfört med min gamla NP där jag aldrig hade ett enda strul, innan den bara gick tvärtav i jointen, efter lång och trogen tjänst).
Ska tillägga att jag ringde SP, (där jag köpt den) i veckan ang jointen och cred till dom som skickade en ny till dan efter utan kostnad! Det gick bra att byta den själv och jag tänkte att nu ska den väl funka ett tag då, men då hände grej nr5.
Så, jag vet inte vad ont jag gjort Localt Spirit men den här skiten har inte varit kul. Jag får väl kolla med SP om dom tar tillbaks den, för jag måste ju ha en ny (NP) i vilket fall som helst.
Nån mer som haft erfarenhet av denna grejen/problemen? eller är dom flesta inte lika “snåla” som jag utan köper en NP för 600-700.- istället?
Logga in för att svara.