Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfotsförlängare och mast kombination?

• Mastfotsförlängare och mast kombination?

Publicerad av royn på 21 mars, 2005 vid 18:24

Är det ok att rigga ett 6.4 segel som kräver 460 i nerhal, på en 460 mast med en förlängare som är 40cm….eller är det bättre att rigga på en 430 och förlänga resten? Hmm ….hoppas ni förstår min fråga..Tacksam för tips

jonasp svarade 19 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • johan_m

Medlem
    21 mars, 2005 vid 18:45

Det beror på vad rekomenderad mast på seglet är.
    Är rek mast 460 så rigga på 460 är de 430 så rigga på 430.
    Men skulle de nu vara så att du saknar en 460mast så är de klart att de går att rigga på en 430mast med 30cm förlängare, men du tappar nog en hel del av seglets karaktär.
    //johan

• jonasp

Medlem
    21 mars, 2005 vid 18:47

jag tror jag förstår. du vill rigga med en förlängare som e 40 lång som är stält på 0.?

om det nu e så borde valet av mast istället påverkas av vad seglet helst ska ha. ang att ha mkt förlängare inne i masten är det lite olika, en del märken nämner det inte ens medan andra har en maxgräns för hur mkt man ska stoppa in. detta för att inte komma utanför förstärkningszoner osv.

men det enkla svaret är att det troligen går, testa!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfotsförlängare och mast kombination?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.