-
Mastfotsplacering?
Hur väljer jag mastfotsplacering? Vilka är de ingårnde parametrarna och hur påverkar dessa placeringen?
Tack så länge!
Mvh.
Wille
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Mastfotsplacering?
Taggad: racing
Hur väljer jag mastfotsplacering? Vilka är de ingårnde parametrarna och hur påverkar dessa placeringen?
Tack så länge!
Mvh.
Wille
I nummer 2 av SBFs tidning Vindsurfing är det en artikel om just detta.
Bor du i Stockholm och skall på båtmässan så finns den att få i SBFs monter i C-hallen där det också visas Formula-trim/teknik film mm. Sen kan du förståss fråga de fantastiskt kunniga och trevliga representanterna.
//JIMMY
Wille!
Jag drar till mässan imorgon.. kommer du med? verkar svinbra!
/gustav
Mastfots placeringen beror på vad du har för bräda, segel, fena, hur mycket det blåser och hur vattnet ser ut.
På ett stort segel och lätt vind brukar man ha mastfoten långt fram. Mer vind och mindre segel flyttar man mastfoten längre bak för att få mer släpp i brädan. Blåser det riktigt mycket brukar man få flytta fram igen för att inte brädan ska stegra “lättare att hålla brädan nere”
Sen är det ganska personligt också. Själv har jag alltid allt i MITTEN.
Sen kan du ju fråga de kunniga represetanterna i SBF´s monter.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Mastfotsplacering?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.