Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Mastfotsskydd…
-
Mastfotsskydd…
Publicerad av lars_k på 15 maj, 2006 vid 06:39Min mastfotsvaddering ställer sej alltid upp som en jäkla strut… Kan man få bukt med det på något sätt? Ser oestetiskt ut och den skyddar ju inte fötterna mot mastfoten i det läget.
…mindre viktigt ilandsproblem kanske… 😉styret svarade 18 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Seriöst? 😉
Verkar som den flippar över i tex en vattenstart när mastfoten är som mest böjd. Sen blir den i det läget. Retsamt retsamt… -
Oregistrerad
Gäst15 maj, 2006 vid 07:28Köp ett nytt, Local spirit. :);)
-
Det är splitt nytt. Chinook.
Hade samma problem med ett North innan. Undermålig grundkonstruktion helt enkelt. 😉 -
Har inget problem med min, har en chinook
Men det kanske beror på vilken mastfot man har? -
En Tecnolimits mastfot har jag, med Boge-joint och US-kopp. Kan det vara hålets diameter i mastfotsskyddet som inte passar med mastfoten? Eller vinkeln på konan? Hur mkt kan man variera en simpel kona av skumplast egentligen??? 😉
-
”Förlitesurfrelateratproblem”, hänger det ihop med det missade surfet igår Rille… 😀
//Glenn
-
Njao. Hade bra tryck och ladd i apel igår så jag klagar inte. Förutom på det där förbenade mastfotsskyddet dårå. Men det verkar som ingen har samma bekymmer så jag får väl rannsaka mej själv och mina prylar istället. En ny bräda kanske löser problemet… =)
-
Verkar som att man skall hålla hårt i sin gamla Gaastra CrashPad från sent 80-tal om de nya inte sitter bra. Inte snyggt med bleka färger men sitter bra.
//Jonas
-
Släng på en till, eller kanske till och med två till. Dåt blir det ezztetiskt så det räcker, samt skydd. Kör Da´kine – never strut. 😉
Ha d gott
-
OK. Bra idé att testa. Jag slänger på en gammal sliten också som ligger och dräller nånstans. 🙂
-
Oregistrerad
Gäst15 maj, 2006 vid 14:54Har inga problem med mina North, hade dock problem med att ngt år var dom för tunna men det måste vara drygt 3-4 år sedan!
-
Behöver man egentligen detta skydd numera. Har sett att ”dom unga” inte har något, och nya segel har vaderade strumpor… Har alltid haft mitt gamla Windsurfing Hawaii i isglassfärger och inte vågat prova utan.
Använder ni skydd?
/sinker -
Det är skillnad på mastförlängarvaddering och mastfotsskydd, eller vad de korrekta termerna nu blir.. Här åsyftas i vilket fall prylen som sitter över mastfoten så man inte bryter tårna på den…
Själv kör jag varken eller, tycker inte det behövs när an kör med skor.
-
Jag brukar sätta mastförlängarvadderingen under bommen istället mycket praktiskt om man på nåt sätt skulle dock masten i nosen.
Logga in för att svara.