Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastpin sökes!

Taggad: , , , ,

  • Mastpin sökes!

    Publicerad av abrafax på 15 augusti, 2014 vid 18:19

    Hej!
    Jag söker en mast-infästnings-pin till till en gammal bic veloce 328 bräda som jag dammat av. Den “Metallpinne” som redan finns är för tjock för infästningen i brädan (16mm istället för ca 13-14mm som borde passa). Finns det något som har en sådan pryl/som vet något om närmare modellbeteckning/som vet var man kan få tag i en?

    Jag har också bifogat en bild på det hela samt befinner mig i helsingborgstrakten.

    Tacksam för hjälp!

    abrafax svarade 10 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • isletwig

    Medlem
    15 augusti, 2014 vid 19:48

    Är det den tjocka eller smala delen av pinnen som ska vara 8 mm? Jag har nämligen två gamla pinnar som jag inte har användning för längre. Den ena (höger i bilden nedan) ser liknande ut och är 9 mm i den smala delen och ca 13-14 mm i den tjocka. Det passar antagligen inte men det finns kanske någon annan som söker någon av dem.

    47c9d4f475edb204534cfc9d3e793565.jpg

  • abrafax

    Medlem
    16 augusti, 2014 vid 07:07

    Hej och tack för det snabba svaret! Efter att ha granskat vindsurfingbrädan närmare upptäckte jag att jag skrivit fel… Så jag har ändrat i inlägget och den högra av dina mastfötter borde passa. Kan jag ställa ytterligare en teknisk fråga… Från det svarta gummits undersida ner till slutet av det smala stycket i metallpinnen bör det vara ca 15mm. Hur ser det ut hos dig? Mvh

  • abrafax

    Medlem
    16 augusti, 2014 vid 07:48

    Hej och tack för det snabba svaret! Efter att ha granskat vindsurfingbrädan närmare upptäckte jag att jag skrivit fel… Så jag har ändrat i inlägget och den högra av dina mastfötter borde passa. Kan jag ställa ytterligare en teknisk fråga… Från det svarta gummits undersida ner till slutet av det smala stycket i metallpinnen bör det vara ca 15mm. Hur ser det ut hos dig? Mvh

  • isletwig

    Medlem
    16 augusti, 2014 vid 08:15

    Nu har jag den inte här så jag kan mäta men ca 15 mm låter rimligt ja. Pinnen sitter som berget i förlängaren men du kanske har användning för den också? Tror den är ca 40-45 cm men saknar tyvärr stopp.

  • abrafax

    Medlem
    16 augusti, 2014 vid 10:09

    Ja va fint! Jag tror att det kan röra sig om rätt tillbehör. Min email är dunobrynet@gmail.com… skriv gärna kort bara så kanske vi kan prata lite om logistik osv.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastpin sökes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.