Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › mastproblem..
-
tricket är att vrida smått fram och tillbaka tills det lossar, inte bara vrida.
-
Nej, samma håll så kan du vrida själv, små små drag, och du behöver inte spänna så masten gå sönder, glider dom så sätter du istället ytterligare en bom på varje halva så skonar du masten.
-
Fyll den övre delen med snigeldynamit och plugga i hålet sen är det bara att vänta…
-
Eller så slänger du den och köper en som är kon-formad i delningen då uppstår inte dessa problem, dock aldrig för mig iaf.
-
snigeldynamit? Vad är det?
Det låter så genialiskt och ondskefult! Me like!
-
2 stycken rörtänger på båda sidorna om masten och vrid samtidigt som ni försöker dela på den
-
Knatte
Gäst26 oktober, 2005 vid 17:14Två bommar är nog mer förlåtande mot masten än rörtänger
-
haha ja men om inte bommarna funkar och den VERKLIGEN SITTER så är det de enda alternativet så vitt jag vet
been there done that -
Du kan ju sätta en vikt handduk eller liknande trasa emellan.
-
Knatte
Gäst27 oktober, 2005 vid 07:56Visst kan man det
Men jag tror att du får bättre hävarm och behandlar masten skonsammare om du använder två bommar som sitter fast ordentligt (Väl inspända mot masten)
Har masten blivigt tvådelad igen eller behövs det några ytterligare nätters sömn och havregrynsgröt innan du blir Bamsestark -
”Har masten blivigt tvådelad igen eller behövs det några ytterligare nätters sömn och havregrynsgröt innan du blir Bamsestark
”
Den sitter tyvärr fortfarande ihop trots både gröt och honung, men idag skall det stora bomtricket ske….fast nu har förlängareländet fastnat också….
-
Knatte
Gäst27 oktober, 2005 vid 15:50Tror det kallas oflyt, när allting trasslar
När det gäller förlängaren så kan nog bomtricket användas ihop med ett skruvstäd eller rörtång med framgång.
Sand är bra för bad och sol, men kasst i surfprylarna -
Bomtricket i kombination med att knyta nedhalstampen om nånting kanske? Då behövs ju bara en bom…
-
Det är nu du skall ha RDM, så du kan spänna fast bommarna stenhårt utan att det gör något. Gummimatta mellan bom och mast är nog inte fel heller. Pröva bomtrixet med små rörelser fram och tillbaka. Lossnar den inte kan ni stå på var sin ände av masten och svänga den kraftigt upp och ner. Sen kör ni bomtrixet igen.
Kelso
Logga in för att svara.