Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mäta med Garmin Quest

• Mäta med Garmin Quest

Publicerad av mbo på 28 augusti, 2006 vid 21:33

Tänkte kolla hur fort det går och har en Garmin Quest.
    Är den användbar – dvs vattentät (IP67)?!

Vart sätter man lättast fast den – tänkte eltejpa typ…

jps svarade 18 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • fredrik-ygge

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 06:08

Känner inte till din GPS alls, men Aquapack är alltid bra. Se t.ex. http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=38853&highlight=aquapack

Inlägg från 2006-04-11, 15:23 visar bästa pac:en (vad jag vet) och hur den sitter bra. (Jag använder själv orginalsnöret och trär det under flytvästen och sedan runt halsen. Kan inte komma på något sätt detta skulle vara farligt, men snöre och hals är ju aldrig någon riktigt lockande kombination.)

De är lite dyra, men eltejp är lite meckigt och risken att tappa dyrgripen är större.

• jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 06:13

Aquapak är ett måste, tycker jag. Tänk dock på att den GPSen inte är tillåten på gps-speedsurfing.com. Följande är godkända idag:

Garmin Geko
    Garmin Foretrex
    Garmin Forerunner
    Garmin Etrex Legend
    Garmin Etrex Vista

• malun

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:44
    fredrik.ygge wrote:
    (Jag använder själv orginalsnöret och trär det under flytvästen och sedan runt halsen. Kan inte komma på något sätt detta skulle vara farligt, men snöre och hals är ju aldrig någon riktigt lockande kombination.)

Jag använder med orginalsnöret, men lägger det dubbelt och trär det runt ”axeln” på flytvästen. Då slipper jag ha grejer runt halsen och det blir lagom längd för att haka i GPSen.

• fredrik-ygge

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:51
    malun wrote:
    Jag använder med orginalsnöret, men lägger det dubbelt och trär det runt ”axeln” på flytvästen. Då slipper jag ha grejer runt halsen och det blir lagom längd för att haka i GPSen.

Det var ju ett smart och enkelt knep. Så gör man förstås!

• jps

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 09:41
    malun wrote:
    fredrik.ygge wrote:
    (Jag använder själv orginalsnöret och trär det under flytvästen och sedan runt halsen. Kan inte komma på något sätt detta skulle vara farligt, men snöre och hals är ju aldrig någon riktigt lockande kombination.)

Samma här. Det funkar utmärkt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mäta med Garmin Quest

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.