Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Materialbegränsningar í Formula
Taggad: racing
-
Materialbegränsningar í Formula
anonym-anvandare svarade 22 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 33 Svar
-
ZZZzzzzz
12,5 11,0 12,5 11,0 12,5 11,0 12,5 11,0 12,5 11,0 12,5 11,0Valget er ditt. Vil du seile mere,eller ikke…
Takket være FW utviklingen,drar de med seg mye om ikke hele seilbrettindustrien med større og bredere brett,større og bedere seil osv…
Opp med hånda den som ikke har større slalomseil enn 5,5m2 eller freestyle/bølgeseil seil på 4,7m2.
Fy f…det var bedere før,da jeg var på GC 89/90/91
da hadde jeg slalomseil på 4.0 4,5 5,0 5,5 og bølgeseil på 3,7 4,3 4,7. kun “idiotene” seilte ed større seil hahahahaha , se på de lettvindsrekene der,var tonen- helt til en oppdaget E-11 og kompaniet seilte hele tiden med større seil. NOK med gammel historie.JEG vil seie mye , og det kan jeg med en 12,5 og et formulabrett. Om DU ikke vil,så la heller være.
Om det blir 11,0 vil de beste allikevell ta de nestbeste,da de hele tiden er på hugget og trener ofte hardere, er mere fokusert og har muligens en noe bedere teknikk.
Ikke er det noe særlig vanskelig å seile med 12,5 heller.
OG det blir lettere.Nå er vi på 1ste gen 12,5 seil.
Når 2 gen seil kommer,vil disse bli bedere,lettere i vekt,
mere stabile osv osv.
For lettvekterne, dere har en større fordel enn tungvekterne
i lettvind vedr seilvalg.
Dere kan velge i seil fra 11,0 11,5 12,0 12,5 og fintune dere inn på det seilet som passer deres vekt og seilstil optimalt. heawyguys må ha det størrste,vi kan ikke velge oss en 12,8 eller en 13,5 .Ett seil fra eller til koster ikke mye.Regn omm igjenn dersom du tror at det er billigere med 2 kontra 3 seil.
reiser,fly,overvekt, osv osv.det lille 9,3 seiler fra 2001 koster 1000.- SÅ hva er dyrt da?
Med 2 seil og 11,0 som største,hvordan hadde da Halmstad 2002 sett ut,jo-vi hadde sett 5 fine sekundmetere blåse fra land,og ikke seilt regatta.HVEM vil det,opp meg hånda.Hvordan hadde det da sett ut,dersom det hadde vært kun en(1)seiler som hadde hatt et 12,5 seil og planet hele tiden.
Men det ikke hadde vært lov å bruke.
Ville det da vært stemmning for å sette opp max seilstr til 12,5???tror det.Ikke glem at før seilte vi coursrace med 7,3.Vi satt på land i 6-7 msek.Så det er ikke helt feil å si at med 12,5 er det mere seiling for alle sammen.
3.3.1/12,5
Seil mere og ha det gøy på vannet.
God sommer.
-
Många säger att fast 12,5:an skulle bli förbjuden i internationella tävlingar skulle man kunna fortsätta och använda den i nationella tävlingar. Men varifrån skulle vi kunna få våra 12,5:or. Man skulle väl inte tillverka dem mera eller hur? Komentera gärna och rätta mig om jag har fel.
Alexander
Logga in för att svara.