Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Materielval för lagning av fena?

• Materielval för lagning av fena?

Publicerad av lumpan på 18 juli, 2005 vid 12:22

Kraschade en fena i Torsdags och ska nu kapa den 10 cm.
    Har lagat nån fena förut och använt mig av Gelcoat men tycker inte det var speciellt bra.
    Jag behöver nu ett hårt och stryktåligt material för lite spackling och shapening som även härdar skapligt fort?

oaxen svarade 19 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • supasonic

Medlem
    18 juli, 2005 vid 12:26

Epoxy, glasfiber och ett par tvingar. Bygg upp och pressa ihop laminatet med tvingarna, blir kanon. Det är svårt att ersätta stora bitar, då är det nog bättre att shapa om fenan en smula.

Glömde tipsa… sen blir det RÄTT mycket slipa smile.gif

• oaxen

Medlem
    18 juli, 2005 vid 16:53

Annars tycker jag att epoxyspackel håller tillräckligt bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Materielval för lagning av fena?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.