Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Maui- bästa flybbolag?
-
Tack för fina svar! Oscar, har du nå tips på försäkring?
-
Hej Calle!
Vad innebär, AAdvantage? Vad prukar du pröjsa för att ta med utrustningen, 200 dollar?
Tack!
-
Brukar nästan aldrig resa med boardbag dit…men däremot så brukar jag ta
med mig hem det senaste prylarna som landar som produktions grejor året efter här.Det finns stort utbud på utrustning där; nytt och begagnat. Och nu när dollarn är låg så är
det nice prices där för oss…och för att inte tala om de lätt begagnade
custombrädor som proffsen byter som kalsonger.
Eller tänk dig en Japan eller Amerikan som enbart har 1-2 veckors semester
på ett år!!! Men han vill ju ha det bästa och köper en custom Quatro/ Hi-
Tech/ etc för dyra dollars…men sedan ställer ut den för försäljning för ibland
halva priset…trevligt…
Man behöver inte ta med sig sand till öknen, men har man ny fina pryttlar så kan man ju ta med dom…Aloha
Calle N
-
Tack, det låter ju sjust! Brukar du ta med segel, mast etc? Vad betalar du då för det? Vad betyder AAdvantage?
Thanks!
-
Det är deras bonus program.
Själv brukar jag resa dit med enbart 3 segel 5,3-4,7-4,2. -
Segel brukar aldrig kosta något om du håller dig till 2 st väskor och ett handbagage och ligger under maxvikten för ditt flygbolag.
/Magnus -
Det låter ju vettigt! Är det bra med en freestylebräda där också eller ska man nöja sig med en vågis?
Tack!/Ponta
-
Kör freestyle på din vågbräda eller hyr freestyle på plats. Ofta betalar du bara för de dagar du använder utrustningen, t ex hos Hi Tech. Du kan ju byta om du hyr och det är ofta inom 15 minuter med bil mellan strand och shop. Byt de dagar det blåser mindre eller du känner för att plattvattensurfa.
/Magnus -
Tar du endast segel med dej?
Hyr/köper du mast, bom + övr rigg på plats? En mast på 2m är kanske inte självklart att man får med gratis på planet…? -
När man skall ta med sig grejer på flyget… Vilket bolag försäkrar grejerna bäst?
/Ponta
-
Om man bokar med American Airlines så kan det vara så att vissa sträcker flygs av andra bolag. Gäller 2*32 kg även då?
/Steffo
-
Någon som vet om det finns billiga bolag från San Francisco och över till Maui? Har hittat GBG-SF för 4100.-. Kan väl inte kosta lika mycet till över till öarna eller!?
-
kolla med american. jag tror att du kan kolla inrikes usa på mr jet. jag flyger till maui i feb via boston och SF med american.
-
Hur mycket betalar du för biljetten? Vad kostar boendet?
-
Hittade SF-Kahului för $530 pe person. Det är mest tiderna som strular eftersom man oftast kommer sent på eftermiddagen till SF och planen till Maui verkar gå tidigare.
Hittar hela resan för 9100.- , kanske får bli det!
Logga in för att svara.