Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui Fin Company är bakfulla ibland

• Maui Fin Company är bakfulla ibland

Publicerad av big_jeppe på 4 september, 2004 vid 21:05

I början av säsongen köpte jag en fin powerbox-fena från Maui Fin Company. När jag hade seglat med den 2 gånger märkte jag att den glappade en hel del i boxen.Blev ganska förvånad eftersom boxen är konisk/kilformad (typ). Provade att byta till en kortare skruv utan resultat. När jag började mäta fenan med ett skjutmått märkte jag att den nya fenan var 0,7 mm för hög på den delen som ska in i boxen. Eftersom det var 5 timmars bilfärd till butiken som sålt fenan så slutade det hela med att jag slipade till fenan med sandpapper. Jag trodde att anledningen till att en fena kostar 1000 kr är att det är en kvalitetsprodukt med hög precision? Tillverkarna klär fenorna i meningslösa skumplastskydd och sätter dit märken som visar att de klarat kvalitetskontrollen för att övertyga oss om hur viktigt det är med en bra och oskadad fena. Är det någon annan som har haft såna här problem ? Jag kanske bara har haft extrem otur.

big_jeppe svarade 20 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • herodude

Medlem
    4 september, 2004 vid 21:32

vet inte om du har haft otur eller om jag har haft tur har kört med en freemove från MFC som jag är rååå nöjd med sitter som en handske i boxen…

• the_novice

Medlem
    4 september, 2004 vid 22:02

Det är väl inget specifikt för Maui fins som gör bra fenor i övrigt. Jag tycker alltid att man måste passa in en ny fena för att få bra en passform, det är väl mer ett allmänt problem och även boxarnas mått varierar från bräda till bräda.

• big_jeppe

Medlem
    4 september, 2004 vid 22:47

Åh fan, intressant att höra. Jag har bara haft brädor med classic-box innan (sån där som bara finns på vågbrädor nuförtiden) och så har jag haft brädor med tuttlebox.Har aldrig haft problem förut. Köpte min första powerboxbräda i år och förväntade mig att den köpta fenan skulle sitta lika klockrent som orginalfenan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui Fin Company är bakfulla ibland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.