Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Maui idag: Bra drag i Konavinden
-
Maui idag: Bra drag i Konavinden
Publicerad av ola-h på 7 februari, 2012 vid 21:52Kuau nu på morgonen:
Mer på http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150630183639254.443045.674794253&type=1
tompasurfer svarade 12 år, 11 månader sedan 14 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Två seniorer var ute och finkörde lite
Med 4.2 som minsta i bagaget valde jag att inte utmana förhållandena. Fast det var ju inte så att jag inte vara sugen. Hård vind är vi svenskar ju vana vid. Dock sällan i kombination med cross off och över masthögt. Till och med Polakow och Pritchard hade rejält svårt att komma rätt på vågen så jag tog mitt förnuft tillfånga och fotade lite istället.
-
Jisses! Andra bilden på Polakow är ju grym! Att en våg med så fantastiska färger kan se så elak ut!
-
Klokt att stanna på land!
Farligt fina förhållanden. Grymt vackert.
Magnus -
och vackert segel!
(OBS! har ingen anknytning till företaget ovan och betalar alltid fullpris för mina NP segel :-D)))))))))))
-
SWEEET Ola. Vilka härliga färger. Fan nu när man har kommit hem i från Australien så vill man bara surfa mer… Att se dina och andras bilder är härligt men plågsamt på samma gång. Shit va avis man blir. Ha det grymt..
Danne -
Antligen riktiga konfensvenskfotografer på plats. Perfekt när man inte kan njuta live. Ola, Gisela mfl: Leverera en djädrans massa bilder!
/JB
PS: Det var säkert assvårt och fet, MEN de konadagar som vinden fyller i hela vägen ser alltid svårare ut än de i själva verket är. Bara något att tänka på när det kanske är lite mindre tungt och man sitter där och tvekar…
-
Jag hade behövt dig (eller kanske Johan) som hare. Kan. Iofs även skylla på en magsjuka i antågande, som dock nu verkar vara på avtagande. Men jag missade västsidan igår. Idag är det fin storlek och förhoppningsvis lite trade senare på dagen. Läge för en schysst Kuaueftmiddag, kanske.
-
härliga bilder Ola, verkar vara ett Kona år, troligen nina som härjar! Hade fyra dagar med kraftiga kona vindar under januari.
krya på dig!
/per -
Lägger in en direktlänk till filmen här, riktigt najs. Extra kul att se Josh Stone, han verkar rätt bra fortfarande…
[ame]http://youtu.be/IQRNOrhh7Ic[/ame]
-
Skön film! För en gångs skull gick det att ha volymen på utan att tro att det är tonårsskatefilm man ser på.
Men varför fega ur vid 2.25, hade ju blivit fin rocket air där.
Logga in för att svara.