Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Maui idag
-
dude;685239 wrote:Helt okay den där grafiken tycker jag 🙂
Håller verkligen med. Första gången i mina ögon som Mauisails får till en snygg grafik!
MEN, det ser ju mer ut som ett Simmer borde se ut, med det stora ESSET över hela seglet.
Oavsett: Snygg grafik!
/JB
-
Brädan är desto svårare att uttala sig om. Kan de va en tocken däringa sinker?
-
Här var det action-pack. Sista sekvensen är värd att vänta på.
[ame=”http://vimeo.com/39548976″]Epic Spring Sesh- Maui Hawaii 2012- EpicSesh.com on Vimeo[/ame] -
Cheseroll är ett grymt snyggt hopp tycker jag. Kombinerat med en avslutande bakåt blir det ännu bättre!
Nån som vet vilket spot det är vid den där stora stenbumlingen som sticker upp? Känns som det kan vara någonstans öster om Hookipa…? -
Jesper B;685279 wrote:Håller verkligen med. Första gången i mina ögon som Mauisails får till en snygg grafik!
MEN, det ser ju mer ut som ett Simmer borde se ut, med det stora ESSET över hela seglet.
Oavsett: Snygg grafik!
/JB
Där satte jag frukosten halsen av skratt 😀 HOT som aldrig haft ett snyggt segel någonsin. Snarare fulast i branschen. Maui sails är ju hästlängder före grafiskt sett.
-
Lars_K;685396 wrote:Cheseroll är ett grymt snyggt hopp tycker jag. Kombinerat med en avslutande bakåt blir det ännu bättre!
Nån som vet vilket spot det är vid den där stora stenbumlingen som sticker upp? Känns som det kan vara någonstans öster om Hookipa…?Nej, det är väl vid golfbanan väster om harborn i Kahului, inte för att jag vet exakt var det är men har jag hört. Onshoreträningsstället på Maui och som vi ser hoppar de ju åt olika håll på samma ställe
-
Lars_K;685396 wrote:Cheseroll är ett grymt snyggt hopp tycker jag. Kombinerat med en avslutande bakåt blir det ännu bättre!
Nån som vet vilket spot det är vid den där stora stenbumlingen som sticker upp? Känns som det kan vara någonstans öster om Hookipa…?Bojjans knäppgrej vid 2.36 då?.. Under lip smack into sjuk i huvet.
Fast vilken sten menar du? Den i början eller den vid 1.50 och 3.05?
EDIT: Den i början är NV om storstan, den vid 1.50 är öster om Hookipa. -
Oscar;685399 wrote:Där satte jag frukosten halsen av skratt 😀 HOT som aldrig haft ett snyggt segel någonsin. Snarare fulast i branschen. Maui sails är ju hästlängder före grafiskt sett.
Smaken är som bekant som smaken, vissas smak är dessutom som baken – lite bakom! Men att HSM aldrig haft ett snyggt segel någonsin, det säger i vart fall något om en konsekvent grafisk profil! Stekhett i mina högst subjektiva ögon!
/JB
-
Jag gillar generellt HSM-seglens utseende, i vart fall de av senare datum, men ACK så besviken jag är på Firelight. De som vill ha lite mer färg har bara en feeeeeeeeet logga att välja på. Inte snyggt. Men glimten jag fått av nästa års FL var tack och lov bättre. lite 80-tal men med smak 😀
-
Jag måste bara säga att Maui levererar verkligen i år och det känns som att jag kan ta det lugnt och som att vi själva kan bestämma vad vi vill göra, vågsegla något spot på North Shore, åka över mot Lahaina för att suppa eller bara ta det lugnt eller göra något annat. Idag hade jag en riktigt kul dag med 4.0 i vågor. Igår hade jag en hur skön dag som helst på SUP i Launiupoko. Men jag vet, jag är inge vidare på att ta bilder, tyvärr det är bara så 🙂
Hälsningar,
Niklas -
Christian, nu kan jag inte hålla mig längre. Jag vill se den lilla filmsnutten du fått ihop från vår första dag på Launiupoko igår. Det var ju igår ju! Jag orkar inte vänta, åååh 😐 Haha. Hoppas verkligen det blir vindstilla imorn vid soluppgången och att vi kommer upp för att köra Lanes, det måste verkligen bli av före vi åker hem!
-
Niklas, här är den:
[ame=”http://vimeo.com/40216189″]Un Poco Lauiniupoko – Teaser on Vimeo[/ame]
Logga in för att svara.