Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Maui Magic strul !!!!
-
Maui Magic strul !!!!
Publicerad av naish på 14 mars, 2004 vid 17:54Jag har köpt en våtdräck för typ 4 veckor sedan,
Maui Magic Reflex. Den håller inte runt knäskydden utan släpper i “limningen”. Dessutom har jag redan reklamerat en annan Maui dräck som jag köpte precis innan denna som nu inte heller håller. Vem vet vem som har den svenka agenturen för Maui, så jag kan reklamera detta direkt hos dem. Butiken där jag köpte dräkten har lagt ner…..gurra1978 svarade 19 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Antar att det är http://www.ontopwindsurfing.com men det är inte säkert. Tror att Maui Magic är ett Holländskt bolag så varför inte maila dem direkt och beskriva läget? Säkert smart att bifoga lite foton…
-
Butiken har lagt ner ja men grabben som har prylarna finns kvar i malmö och nås genom http://www.ontopwindsurfing.se
-
Det är mycket dålig kvalite På MM prylar. köp Neil Pryde istället så blir du mer nöjd!
-
Jepp… så är det med Maui Magic! Köper själv ganska mycket MM prylar.. mest för att priset tilltalar! Kan väl säga att allt jag köpt går sönder relativt fort… från boomar till skor och hängselelinor… vad säger man, snålheten bedrar visheten!!!!!!
-
Ja, det var intressant att höra detta.
Jag har precis köpt ett par MM skor och killen som sålde dom ,och för övrigt ägare av “ontopwindsurfing.se”, sa att MM var utmärkt kvallitet och att de kunder som köpte MM aldrig kom tillbaka på grund av att grejorna höll så länge. -
Jag har ett par mauimagic skor de har hållit i 3 år, de gick sönder för någon månad sedan men det är pågrund av att jag inte var speciellt aktsam när jag tog av mig dem.
Vet inte hur deras våtdräkter är men de skall inte gå i sönder efter en månad om man är normalt aktsam när man använder dem. -
Jag har också lite grejer från MM, tumvantar en neopren tröja och ett par 5mm dojor. Allt har hållt väldigt länge, först nu efter 4 år har lite sömmar börjat släppa i dojorna men limningen håller fortfarande så de läcker inte ändå.
Har en kompis som alltid lyckas ta sönder sina dräkter, spelar ingen roll vad det är för märke. Men vissa har ju förmågan att inte vara så försiktiga med sina prylar….
-
Svar till:
Har en kompis som alltid lyckas ta sönder sina dräkter, spelar ingen roll vad det är för märke. Men vissa har ju förmågan att inte vara så försiktiga med sina prylar….
[/ QUOTE ]
Ja, det stämmer faktiskt
Jag förstår inte hur endel gör för att skrota sina grejjor så snabbt, kanske har dom mycket slantar. -
Svar till:
Jepp… så är det med Maui Magic! Köper själv ganska mycket MM prylar.. mest för att priset tilltalar! Kan väl säga att allt jag köpt går sönder relativt fort… från boomar till skor och hängselelinor… vad säger man, snålheten bedrar visheten!!!!!!
[/ QUOTE ]
Hatar anonyma inlägg som dessa.
Själv har jag ett par Maui Magic 6 mm dojjor som hållt väldigt bra. De har nu slitits lite tunna i sulan så att det är risk för att de går hål på så därför tänkte jag kolla om att köpa ett par nya. Ibland kan det ju vara så att ett märkes kvalitet skiftar mellan åren just för att de skiftar tillverkningsmetod. Nu har jag ju inte fått reda på om det stämmer elle inte med MM.
– Går det dessutom ens att få tag på ett par 6 mm dojjor från MM?
– Och har MM lika bra kvalitet som två år sedan?När det gäller andra märkes dojjor för vintersegling så är de alla mycket tunnare även fast de påstår sig vara fem eller fem och en halv millimeter tjocka. Det går inflation i dojjors tjockleksangivelser!
2005 års januarisegling med mina MM 6 mm dojjor var himlen för fötterna. För med dem frös jag aldrig om fötterna. — Är det någon som har något relevant tips för vilka dojjor jag ska köpa för att ersätta dem?
-
Svar till:
Är det någon som har något relevant tips för vilka dojjor jag ska köpa för att ersätta dem?
[/ QUOTE ]
Atan Polar Boots 7 mm. Det varmaste på marknaden tror jag. Underbara. Säljs av vindsurfing.se men nu även av surfersparadise såg jag.
Logga in för att svara.