Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui no ka oi

• per_m

Medlem
    4 januari, 2010 vid 08:32

Låter underbart, väntar med spänning på mer intryck av Quaden….
    Hälsa familjen,
    //P

• mag

Medlem
    4 januari, 2010 vid 09:17

nej masse! Bäst av allt var sälen!
    Och sen (s)Tora vågen. 🙂
    Magnus

• dr-masse

Medlem
    4 januari, 2010 vid 11:51

Sälar, det vindsurfar man ju med på Gotland (3 gånger hittills…)!

Toras våg leder därmed efter detta argument. Eller hur? 🙂

• mag

Medlem
    4 januari, 2010 vid 16:25

men
    Var din dotter med dig ute på vattnet på Gotland?

Sälar är coola!
    Magnus

• dr-masse

Medlem
    6 januari, 2010 vid 19:39
    Mag;593997 wrote:
    men
    Var din dotter med dig ute på vattnet på Gotland?

Sälar är coola!
    Magnus

Snart så… 😀

Sälar är fantastiskt att se när man seglar, om man inte har sälskräck, ha!

• davo

Medlem
    7 januari, 2010 vid 04:27
    Jesper_B;593772 wrote:
    David var där och kollade och jag antar att han fotade.

Jajamensan. Finns några stycken här: http://www.davidavarlden.blogspot.com Scrolla ner litegrann till inlägget…finns lite annat att läsa oxå, för den som är intresserad. 🙂
    Aloha/David

• jesper_b

Medlem
    14 januari, 2010 vid 19:14

Liten uppdaterad Mauirapport. Skrev den som ett PS i en annan tråd, men den blev längre än jag tänkt mig så den passar nog bättre här (dessutom lite utvidgad version):

Denna torsdagmorgon blåser det nordligt och Maui north shore ser ut som ett stort Torö i on-shore. En liten front håller på att passera. Inget man hoppar i för här på ön. Jag har surfat en hel del sen jag kom för drygt tre veckor sedan och är därför mer sjukligt surfsugen än någonsin!!!!! Hoppas det vrider mot öst under dagen och rensar upp till en kvällssurf. I annat fall blir det tidigt morgonsurf imorrn innan – ta i trä – traden trycker till. Det pratas om trade över helgen, men det tror jag inte på förän jag känner den.

Igår var jag faktiskt ute och vindsurfade ett par timmar i nästan trade, dvs ren side-shore om man väljer rätt spot, annars lite lite on. Körde en hyfsat kritisk våg på övre, yttre Kanaha ett par timmar. Var ganska sketchy för minst halva tiden var det för lätt för vattenstart (även om man kravlar upp på brädan hållandes i mast och underlik). Nick som nästan alltid kör här och för några år sen var Mauis freestylehopp (dvs rätt ung och med grym balans) imponerade stort med feta arials på varje våg…

Trots att jag är en riktig kook vad gäller surfing har jag prövat lite olika surfbrädor som Jeff givit mig för att utvärdera. Han vill vetya vad som skulle funka bäst i typiska svenska förhållanden och som därför ska ingå i HotsSurfMaui brädkollektion. Jag har blivit otroligt förälskad i en 7’1 eller om den är 7’2 (står ej mått på den). Rounded pin, truyster, rätt rund full nose, hyfsat tunna rails, lite rakare rocker än en shortboard men ingen pearltendens alls, single till double och väger ingenting. Egentligen helt otrendig shape, ingen retrofish eller quad eller så men: Paddlar som en 8’0 och svänger som en 6’3 fish!!!!! Perfekta Sverigebrädan. Jag vägrar lämna tillbaka prototypen och kräver att Jeff börjar tillverka den!

Dags för en andra kaffe (Antony’s stod för den första)… och sedan kanske en liten djungelutflykt med familjen. Igår var vi och badade/snorklade på Honolua med liten avslutningsfamiljesurf på Flemings beach. Mycket valar på sydsidan, som vanligt magisk solnedgång. Solen skiner även denna morgon, vinden börja kanske lägga sig lite, familjen börjar vakna till liv… Another shity day in paradise!

Aloha!

/JB

• lars_k

Medlem
    15 januari, 2010 vid 03:44

Jesper, kom just hem från västsidan (Kahana). Hade bra drag med 5.0 där i den nordliga vinden som gav nära sidvind på revet. Rätt stökigt dock och rejält grunt på revet, smällde i fenan 1:a repan ut. Kom in en och annan bra våg, dock hade jag svårt att hålla höjd. Verkar vara rejält strömt eller nåt. Annars verkar det vara spottet på N-NNO. Kauili, Siver, Katchadorian mfl var där. Ball att växla några ord med Siver. 🙂
    Var fan inte lätt att hitta den lilla beach-accessen. Kan visa dej vid nästa nordliga om du inte vet var det är. Trångt var det också på stranden, slutade med att en kajt smällde ner 50cm från min 1.5 åriga dotter trots att hon och frugan höll sej i ena kanten av stranden. Skulle fanimej inte gråta blod om den okontrollerbara sporten totalförbjöds… Nu verkar vinden vrida ner mot O så nu är jag sugen på lite riktig northshore action istället!

• jesper_b

Medlem
    15 januari, 2010 vid 08:16

Kahana är grymt fint. Har haft otroligt bra sessions där. Och helt rätt att dra dit på lite nordlig ost. Vill man veta hur vågorna är kan man kolla in Napili point webcam. Det är i princip nästa udde/vik, men man ser storleken perfekt. Jag var strandad utan bil och hade inte ork att ordna något och som sagt det funkade faktiskt ok utanför mig. Ses! /JB

• mag

Medlem
    15 januari, 2010 vid 12:49

Gött att du fick segla. Det kan bli riktigt lååånga vågor där. Gav Siver några tips?? 😉
    Magnus

• ola-h

Medlem
    15 januari, 2010 vid 13:07

Sjukt grunt bara, som sagt. Och vassa rev. Å så var det väl någon som blev attackerad av haj just där för några år sedan.

• jesper_b

Medlem
    15 januari, 2010 vid 16:48

När det blir lite fetare är det mindre kritiskt med revet. Själv har jag fortfarande ett rätt långt ärr på ryggen därifrån från april! Det är den lilla inåtvridande end-sektionen man får ta det lite piano med… Neopren rash guard rekommenderas starkt! /JB

• ola-h

Medlem
    15 januari, 2010 vid 17:00
    Jesper_B;595178 wrote:
    Själv har jag fortfarande ett rätt långt ärr på ryggen därifrån från april! Det ä

Men det var ingen haj, eller?

• per_m

Medlem
    15 januari, 2010 vid 17:10

jesper, sa du inte att det var en sköldpaddattack…?

• lars_k

Medlem
    15 januari, 2010 vid 17:12

Jag såg en fet säl innanför revet, det kanske var den som klia honom lite på ryggen?

Sida 2 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui no ka oi

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.