Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui påsk 2007 – flygpriser m.m

• Maui påsk 2007 – flygpriser m.m

Publicerad av jakegson på 13 september, 2006 vid 08:25

Hej,
    Nu är det dags för ännu en Mauitripp, en dryg månad kring påsk 2007 är tanken. Pappaledighet är en bra grej…

Tar denna gång med mig familjen (fru + dotter, vid påsk 1 år 3 mån gammal).

Jag har jagat flygbiljetter och det verkar svårt att komma under 10.000 sek/person. Ni andra som skall till Maui denna tid, vad har ni hittat för priser? Jag vet att man tidigare har kunnat hitta flyg runt 8.000, men i de regionerna hittar jag ingenting nu. Någon som har tips på bra sidor på nätet där man kan hitta billiga flygbiljetter?

Aloha
    jake

adde svarade 18 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • herodude

Medlem
    13 september, 2006 vid 15:52

jag och polarn drar ner i feb stannar tre månader ungeäf 10 och 5 till 11 landar de på, beroende på flygskatt och sånt…

• irieman

Medlem
    14 september, 2006 vid 20:23
    jakegson wrote:
    Hej,
    Nu är det dags för ännu en Mauitripp, en dryg månad kring påsk 2007 är tanken. Pappaledighet är en bra grej…

Tar denna gång med mig familjen (fru + dotter, vid påsk 1 år 3 mån gammal).

Jag har jagat flygbiljetter och det verkar svårt att komma under 10.000 sek/person. Ni andra som skall till Maui denna tid, vad har ni hittat för priser? Jag vet att man tidigare har kunnat hitta flyg runt 8.000, men i de regionerna hittar jag ingenting nu. Någon som har tips på bra sidor på nätet där man kan hitta billiga flygbiljetter?

Aloha
    jake

Mr Jet bokade jag på och det kostade runt 8000:- per vuxen och jag tror det var 5000:- för vår då 2,5-åring och 800:- för minstingen (då 9 månader).
    Detta var våren 2005, 1 månad mars-april.

Irie Man

• jakegson

Medlem
    15 september, 2006 vid 06:37

Tack för svaren – det verkar som om det är tufft att komma under 10 papp nuförtiden. Kollade Mr Jet och de låg runt samma peng.
    Irieman, vart bodde ni med din familj?
    //Jake

• basse

Medlem
    15 september, 2006 vid 07:29

De bodde på samma ställe som vi. Mana Aina, hemma hos Mamma Goya! En bit att köra men helt OK pris och kvalle. De är väldigt trevliga och hon snackar mer än de flesta medan han bara står och skakar på huvudet och undrar om ni inte vill åka och surfa istället för att höra på henne! 🙂

Rekommenderas om ni orkar köra!

• jakegson

Medlem
    15 september, 2006 vid 10:20

Tack för informationen. Vi bodde förra gången i Makawao på ett grymt ställe där jag antar att vi bor nästa år igen, såvida vi inte hittar något liknande i pris och standard närmare vattnet.
    Jake

• irieman

Medlem
    18 september, 2006 vid 11:48
    jakegson wrote:
    Tack för informationen. Vi bodde förra gången i Makawao på ett grymt ställe där jag antar att vi bor nästa år igen, såvida vi inte hittar något liknande i pris och standard närmare vattnet.
    Jake

Jäpp, som Basse sa så bodde vi på Mana Aina. Riktigt bra ställe tycker jag, en bit att köra till Kanaha fast inte så farligt. Man åkte förbi Ho’okipa minst två ggr per dag så man kunde alltid kolla in ‘de action’! Haiku där Mana Aina ligger är ju väldigt vackert också, dock kunde det regna en hel del däruppe medans det oftast var uppehåll vid kusten.
    Vi funderar på att åka till Maui igen nu i vår, typ mars-april, kan bli Mana Aina igen eller så kanske vi försöker hitta nå’t i Paia.

Irie Man

• adde

Medlem
    18 september, 2006 vid 13:09

Står nog lite om Mana aina i vår reseberättelse (http://www.fahlensurf.se gå in under övrigt/resor)

/adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui påsk 2007 – flygpriser m.m

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.