Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui-rapport

• mag

Medlem
    13 februari, 2009 vid 20:15

Kniven vreds om!
    Tur att jag hade en skön mtb tur i solskenet i eftermiddag längs havet. 🙂
    Off Topic anser ni? Javisst, men inte helt eftersom ett av kusten bästa bryt normalt ligger i bakgrunden. Vind på 5m/s ger dock inga vågor… Med lite visualisering ser jag surfsäsongen 09, och drömmer tillbaks till magiska crossoffdagarna vi hade hösten 08. mmmmm snart är det dags igen!

Snyggt kört av grabbarna på Muai i alla fall.
    / Magnus

• bjorn_surfer

Medlem
    14 februari, 2009 vid 17:10

Aloha!

Skitfina bilder igen Ola och Gisela. Stort tack till Er båda för att Ni delar med Er. En klar favorit är avslutningsbilderna på Johan som håller världsklass!!

Björn

• frippe75

Medlem
    14 februari, 2009 vid 18:38

Och… det har verkligen varit torka på foto fronten för egen del. Foppa har inhandlat en GoPro kamera men den verkar stänga av sig själv efter ett par minuter så det har inte blivit så många foto:n.

Jaja bidrar med lite bilder på våra lokala hjältar ifrån Kuau och Hookipa. Seglare är Johan och Ola!! Och en rejält inzoomad Kanahabild

Enjoy!

• koa

Medlem
    14 februari, 2009 vid 18:48

Härliga bilder, förgyller vardagen i ett grått kallt IKEA land…

• ola-h

Medlem
    15 februari, 2009 vid 09:07

Nice, Frippe.

På tal om “inzoomning”. Här kommer ett par tight croppade bilder som visar lite “fighting face” (rätt OK skärpa i prylarna, 300+1.4x, croppat till 100%). Det är från en och samma sekvens.

_Z0D9086.jpg
    _Z0D9087.jpg
    _Z0D9088.jpg
    _Z0D9089.jpg
    _Z0D9090.jpg

Idag var det stökigt och lite onshore. Johan hittade fina vågor och rippade, men jag hade inget vidare flyt. Blev nästan lite sur. Men så plötsligt dyker dagens set upp, jag får våg två och får tre fyra supersköna vertikala svängar på en helt chop-fri våg eftersom föregångaren rensade undan choppen. Resans kanske skönaste våg – från ingenstans bara. Och så var den dagen räddad. Inga bilder dock…

• kate

Medlem
    15 februari, 2009 vid 19:51

Gött gubbs!!!
    Ser mycket roligare ut än dessa förbaskade längdskidor.
    Jag kommer att ta mig i mål på ren o skär vilja. Vasaloppet är evil!!!

/kate

• ola-h

Medlem
    19 februari, 2009 vid 05:50

Igår hade Johan och jag en superfin dag på Hookipa. Masthögt i de större setvågorna och fin size även mellan. Vi var dessutom först ute och hade Hookipa för oss själva i minst en halvtimma. Det var lite lätt vind, men det fyllde så småningom i, vilket även gällde mängden seglare.

Det var lite “upp på stenarna-varning” så vi fegade kanske lite för mycket. Det gäller iofs min segling för det mesta, men igår seglade Johan seglade lite på säkerhet, tror jag. Men det gjorde å andra sidan att man fick sköna vågor med många svängar istället för den där enda “träffen”.

Se översta länken på http://ncm.gu.se/media/ola/Maui09/surf/ (Hookipa, 090217).

Idag blev det en liten eftermiddagssession på Kuau i små vågor efter att Gisela hade seglat på Kanaha på fm. Bilder kommer senare.

• koa

Medlem
    19 februari, 2009 vid 06:13

Ser underbart ut, riktigt fina bilder Gisela!

• jesper_b

Medlem
    19 februari, 2009 vid 07:58

stöööööön… /JB

• mag

Medlem
    19 februari, 2009 vid 17:32

Tur jag fick åka en halvmeter puder idag så att surfsuget kunde kompenseras! Och fin skogsskidåkning, mmmmm. 🙂

Varför blir dollarn bara dyrare och dyrare? Mauibudgeten spricker…
    /magnus

• johan_gbg

Medlem
    20 februari, 2009 vid 04:48

Gisela är grymt bra på att fota. Att sen deras fotoutrustning inte går av för hackor gör ju sitt till med.

• ola-h

Medlem
    20 februari, 2009 vid 10:31

Nu finns det lite bilder även från gårdagens session i ett litet Kuau (för de som orkar titta).

http://ncm.gu.se/media/ola/Maui09/surf/

Jag kan för övrigt berätta att när jag seglade Hookipa i tisdags så hade jag ett jobbigt skav i shortslinningen. Jag trodde det var tvättlappen eller nåt och försökte justera lite. Men skavet flyttade sig bara. När jag efter någon dryg timmas segling stod på stranden kände jag plötsligen ett krypande obehag i trakterna av penisroten. Jag stoppade ned en hand för att åtgärda och känner att något fastnat där. Efter lite grävande får jag upp något som jag slänger på marken. Döm om min förvåning när det visar sig vara en kackerlacka i 1.5cm-klassen som genast flyger iväg. Måste legat i shortsen. Inte många kackerlackor som seglat masthögt Hookipa.

• surfslusken

Medlem
    20 februari, 2009 vid 10:37

Tack för den Ola, nu har man nåt nytt o skylla dom röda utslagen i skrevet på. Bubbelpooler, neoprenallergi mm funkar knappt längre. Lär inte va lätt o få den trovärdig (ens hos Varbergs tonårs blondiner) men då hänvisar man bara till ditt inlägg, o vips e man back on easy street!

• mats_o

Medlem
    20 februari, 2009 vid 17:43

@Ola H. 531436 wrote:

).

http://ncm.gu.se/media/ola/Maui09/surf/
    … krypande obehag i trakterna av penisroten… det visar sig vara en kackerlacka i 1.5cm-klassen…

Vill inte skrämma upp dig men du vet att de lägger ägg i urinröret va? Eftersom den var så liten kanske den inte var där för att lägga ägg utan snarare var en nykläckt unge….fy s-tan…Den lär ju få syskon…
    Kanske dags för ett besök hos Bruce?

• johan_gbg

Medlem
    20 februari, 2009 vid 18:01

Å vem e Bruce? Nån mysko hippiedoktor i Paia som “lagar” dig med dans och rökelse?

Sida 5 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui-rapport

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.