Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Maui-rapport
-
Frippe, för mig är du en riktig atlet. Vet inte varför Slusk envisas. Däremot ligger det nånting i vad han säger, inte om din vackra kropp, men om nåt annat.
Fasen, jag seglade mycket denna december, räknade inte dagar, men det var väl egentligen enbart en vecka det var lite skralt med vind, och jag seglade lite då med. Däremot var du sällan på plats. Tror du kanske missade rätt många sessioner pga diverse andra bestyr som kom i vägen, eller, hemska tanke, hade du helt enkelt dålig koll och hängde på Kanaha när traden precis fyllde i uppe på Kuau och/eller Hookipa?
Oavsett så upplevde jag den senaste december som blåsig. Vågmässigt höll det dock inte riktigt normal Maui-vinter-klass, men jag hade kul ändå!
/JB
-
@Jesper_B 532114 wrote:
Frippe, för mig är du en riktig atlet. Vet inte varför Slusk envisas. Däremot ligger det nånting i vad han säger, inte om din vackra kropp, men om nåt annat.
Fasen, jag seglade mycket denna december, räknade inte dagar, men det var väl egentligen enbart en vecka det var lite skralt med vind, och jag seglade lite då med. Däremot var du sällan på plats. Tror du kanske missade rätt många sessioner pga diverse andra bestyr som kom i vägen, eller, hemska tanke, hade du helt enkelt dålig koll och hängde på Kanaha när traden precis fyllde i uppe på Kuau och/eller Hookipa?
Oavsett så upplevde jag den senaste december som blåsig. Vågmässigt höll det dock inte riktigt normal Maui-vinter-klass, men jag hade kul ändå!
/JB
Eller hur???! 🙂
Och du seglade varje dag på Torö i Aug/Sep 08 också va???
Och jämställd är du enligt TV … hahahahahah!!!!
Jo. några dagar “missade” jag säkert. Men jag hade nog 6 dagar på hookipa under dec. Men som sagt korta pass. Det var inte så att du satt upp i huset och Haiku och drack alldeles för starkt kaffe????
/Frippes som ska segla hookipa imorgon om vinden “fyller i”
-
Jesper, de va ytterligare ett par saker Frippe “glömde” nämna. Hans två veckors “ont i foten” som iofs va ett nytt grepp, men den räddade honom säkert från ett antal bra vågdagar. Sen tajmade ju hans numera klassika “ryggskott” en swell period perfekt så han kunde stanna hemma vid de välfylda kylskåpet en vecka, där han trivs mkt bättre än ute bland vågor o vind.
Frippe, kan du inte lägga upp en kalender me hur många pancakes o muffins du dragit i dej per dag där?
Den skulle nog bli “ganska” välfylld precis som din buk, till skillnad från din blanka surfkalender. -
@frippe75 532129 wrote:
Eller hur???! 🙂
Och du seglade varje dag på Torö i Aug/Sep 08 också va???
Och jämställd är du enligt TV … hahahahahah!!!!
Jo. några dagar “missade” jag säkert. Men jag hade nog 6 dagar på hookipa under dec. Men som sagt korta pass. Det var inte så att du satt upp i huset och Haiku och drack alldeles för starkt kaffe????
/Frippes som ska segla hookipa imorgon om vinden “fyller i”
Härligt att du orkade kontra mitt allt för snälla inlägg! Nej, Torö seglar jag kanske 5, 10 max 15 gånger om året. Försöker dock välja “rätt” dagar där (precis som på Maui ska kanske tilläggas). En och annan kaffe drog jag nog i mig i december, men i år körde jag mer på te, oftast med ingefära och honung. Jämställd, verkligen inte, har aldrig påstått det, däremot påstår jag gärna både i TV och i andra sammanhang att vi INTE lever i ett jämställt samhälle.
Vissa har koll, liksom redan från början, andra lär sig med tiden, sen finns det en liten tredje kategori som liksom aldrig slutar göra lite besynnerliga saker. Inget fel på det, men det är ju alltid kul att försöka reflektera över sig själv – vilken kategori tillhör man?
För att prata klartext (nästan): För något eller några år sedan var jag ute med två svenska vindsurfingkompisar en riktig liten skitdag på Hookipa. Vi var nästan själva och hade hur kul som helst. De små sektioner som fanns var det oftast en svenska på. Jag hade nog inte stuckit ut alls om det inte var för det trevliga sällskapet.
Efteråt berättade en av svenskarna att det hans bästa dag på Maui hittills???Då menade han inte roligast utan just bästa som i förhållandena. Samma grabb var INTE nyanländ på ön och han hade varit där året innan, eller om det var två år tidigare.
Gissa vem?
Jo, samma grabb som köpte en mast av mig och klagade klagade på att mastförlängaren ideligen fastnade i masten, att skarven mellan mastdelarna glappade väldigt mycket och att han inte fick till trimningen. Han körde en hel säsong utan att få till det. Det visade sig att han kört med bottendelen upp och ner hela tiden!
Alltså det är ju hur kul som helst!!!!!!!
Vet inte riktigt om jag skulle lita på vind och vågbedömningar från den här grabben, i vart fall inte helt och hållet.
Fortsätt rippa allihopa var ni än är och vad ni än är. Koll eller nollkoll – huvudsaken är att vi har kul!!
/JB
-
Haaahaaa….keep it coming Jesper!! Tjock Frippe ska få sina fiskar varma! Han har “lyckats” me mkt mer än köra me halva masten upp och ner en hel säsong.
En bra story var när han på hemväg från Varberg till Stockholm upptäckte att de blåser nordlig kuling på Vättern när dom passerar Jönköping. Glada i hågen riggar Lasse o han upp och när dom är riggade frågar Lasse: “Men Frippe, vilken bräda ska du segla på??”
Frippe hade visst glömt att han lämnat sin bräda på rep hos Uffe i Varberg. Ilskan rinner över och Frippe gör det som faller helt logiskt i de läget, i hans värld iaf. Han tar nyckeln och drar en rejäl repa längs sidan på närmaste bil, SIN EGNA!!! -
@surfslusken 532191 wrote:
Haaahaaa….keep it coming Jesper!! Tjock Frippe ska få sina fiskar varma! Han har “lyckats” me mkt mer än köra me halva masten upp och ner en hel säsong.
En bra story var när han på hemväg från Varberg till Stockholm upptäckte att de blåser nordlig kuling på Vättern när dom passerar Jönköping. Glada i hågen riggar Lasse o han upp och när dom är riggade frågar Lasse: “Men Frippe, vilken bräda ska du segla på??”
Frippe hade visst glömt att han lämnat sin bräda på rep hos Uffe i Varberg. Ilskan rinner över och Frippe gör det som faller helt logiskt i de läget, i hans värld iaf. Han tar nyckeln och drar en rejäl repa längs sidan på närmaste bil, SIN EGNA!!!OJ!! Nu har man två hot-gubbar emot sig i samma tråd. Kanske bäst att krypa under en sten innan man får ytterligare någon över-stoke:ad gubbe emot sig…..
Jaja sitt ni där och sura båda två… Jag ska rigga mina sura North segel och hoppas på det bästa….
-
@frippe75 532211 wrote:
OJ!! Nu har man två hot-gubbar emot sig i samma tråd. Kanske bäst att krypa under en sten innan man får ytterligare någon över-stoke:ad gubbe emot sig…..
Jaja sitt ni där och sura båda två… Jag ska rigga mina sura North segel och hoppas på det bästa….
Och förmodligen slutar de som vanligt, Frippe sladdar förbi Dunkin Donuts på väg hem efter ännu en fjaskodag o plockar upp en låda munkar, dubbel glazed, som han tröstar sej med!
-
@frippe75 532211 wrote:
OJ!! Nu har man två hot-gubbar emot sig i samma tråd. Kanske bäst att krypa under en sten innan man får ytterligare någon över-stoke:ad gubbe emot sig…..
Ger man sig in i leken… Bjuder man upp till dans…
Nu är det så här att vad du seglar på för segelmärke och att jag säljer Hotsegel inte har ett skit med saken att göra. Om du så hade 20 sprillans Hotsegel i trunken eller rippade på ett gammalt Gastra från -87 – spelar ingen roll i detta fall.
Men kaxar man till det så får man kax tillbaka. Allt jag ville innan ditt konstigt inlägg (om starkt kaffe, Torö varje dag och min eventuella jämstäldhet) var att berätta att jag seglade mer än vad du tydligen gjorde på Maui och i december. Jag spekulerade i att du kanske missade en del segling på grund av inte vet jag, trevliga familjeaktiviteter (som jag ofta låter gå före vindsurf) eller nåt helt annat. Men som sagt – sen vred du upp tempen och jag accepterade din invit.
Du behöver absolut inte krypa någonstans – stå på dig för f-n och se till att göra vad du vill! Oavsett om det är att strunta i en episk vindsurfdag och hänga med ungarna på nåt hemligt familjespot på sydsidan, skriva ihop härliga påhopp på konfen (helst på slusk om du frågar mig), eller nåt helt annat.
Go Frippe go!!
/JB
-
@Jesper_B 532252 wrote:
….
Jag spekulerade i att du kanske missade en del segling på grund av inte vet jag, trevliga familjeaktiviteter (som jag ofta låter gå före vindsurf) eller nåt helt annat. …/JB
I Frippes fall är de ALLTID käka som går för surfet, e de inte pancakes så e de dubbel glazed donuts!!!
-
Med andra ord: Den som planerar en Maui resa kanske inte ska gå till 100% på frippes vindstatistik, eller?! Även om inte SUP är det sämsta så är det ju ofta(st?) vinden som vindsurfaren åker dit för. Men Maui har och är ju så mycket mer!
/Magnus
-
@surfslusken 532257 wrote:
I Frippes fall är de ALLTID käka som går för surfet, e de inte pancakes så e de dubbel glazed donuts!!!
Sitter precis och smaskar på en när man pratar om det …. glufs glufs..
Dessutom klämde vi en efterrättspankaka efter maten igår… glufs glufs…Du borde byta rödtjutet mot munkar & pannkakor…. Man blir mycket trevligare…
Det är lite vin-tant stämning över dig… shape:up!Nu ska jag åka ner till Kanaha och alla kärringar och köra lite om bara vinden vill….
Hookipa: 4-7
Kanaha: 4-5 -
Kör hårt Frippe!
Vi ses i Sthlm inom kort!
Hälsn/David
-som glömt föra över lite pengar till dig… -
Har haft lite fin SUP samt en Kanahadagar sedan senaste rapporterna. Idag lev det efter en del velande Kuau. 45 grader onshore, byigt och mer eller mindre vinstilla nere vid Noriegas och dessutom tre olika svallriktningar. Och KALLT. Jag fick faktiskt gå upp för att jag frös till slut.
Rätt OK size på vågorna dock… Räknas det som masthögt, Lars K?
Logga in för att svara.