Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Maui-rapport
-
@Ola H. 532524 wrote:
Har haft lite fin SUP samt en Kanahadagar sedan senaste rapporterna. Idag lev det efter en del velande Kuau. 45 grader onshore, byigt och mer eller mindre vinstilla nere vid Noriegas och dessutom tre olika svallriktningar. Och KALLT. Jag fick faktiskt gå upp för att jag frös till slut.
Rätt OK size på vågorna dock… Räknas det som masthögt, Lars K?
Näj, det är quadruppel formula-mast.
/Lasse
-
Det kan ju inte vara gubbhögt för honom ser man ju inte! Kanske en radiostyrd minisurfare?
Fett!
Magnus -
Gött att det blev segling Ola, ser ut som en stabil dag. Tanka bara upp lite bilder på dina feta areals!!
Själv spenderade jag hela jäkla dagen i flygplansstolen. Incheckningen gick ok, $400 för 110 “pounds” (50 kg) allt helt.
Lite statistik för att bräcka Frippe:
Totalt antal dagar 64
37 dagar med vindsurf = 58%
17 dagar med surf / SUP = 26%
54 dagar på vattnet = 84%
10 dagar med vila / turist / hike / snokel = 16%Zumma zumarum = 100% glädje! Man får inte vara sur på Maui har jag fått lära mig av Gisela, även om någon tomte snor dina skor när du surfar i Kanaha.
-
@Johan_GBG 532680 wrote:
Gött att det blev segling Ola, ser ut som en stabil dag. Tanka bara upp lite bilder på dina feta areals!!
Själv spenderade jag hela jäkla dagen i flygplansstolen. Incheckningen gick ok, $400 för 110 “pounds” (50 kg) allt helt.
Lite statistik för att bräcka Frippe:
Totalt antal dagar 64
37 dagar med vindsurf = 58%
17 dagar med surf / SUP = 26%
54 dagar på vattnet = 84%
10 dagar med vila / turist / hike / snokel = 16%Zumma zumarum = 100% glädje! Man får inte vara sur på Maui har jag fått lära mig av Gisela, även om någon tomte snor dina skor när du surfar i Kanaha.
Frågan är hur många procent du åt ris&kyckling på Kuau-Mart??? 🙂
-
Oj. Ska man räkna procent på ris&kycklingen från Kuau-Mart, det blir inte lätt. Men tror nog det ligger på 60-70% av Hookipa dagarna och lite lägre i Kuau, kanske 47.
Kommer sakna både käket och ön, helt klart!
På återseende! Snart…
-
Fet bild Ola, minst brösthögt med Torömått mätt!
Konsumtionen (eller kanske över-konsumtionen för att återknytta till tråden om prishöjningar) av Kuau marts kyckling med ris tror jag är hyfsat direkt relaterad till antal surf och seglingsdagar både på Hookipa, Lanes, Mamas och självklart Kuau. Laddar man hårt på att både hinna morgonsurfa, vindsurfa ett par rediga pass, bada med familj etc så finns det helt enkelt inte tid till att arrangera för mer varierad kost. Att laga matlåda och ta med konkurreras ut av morgonsurfet, att åka in till Paia och käka crepes tar för mycket tid från vindsurfpassen.
Efter en hel del tid och en hel del surf/vindsurf på ön känns en dylik ris och kyckling både som en lösning och som ett problem. En lösning på effektivt snabbt och smidigt energiintag, men lite problematiskt vad gäller varierad kost och matupplevelse.
Återknyter till statistiken om tid på vattnet. Om mitt resonemang om sambandet mellan mycket tid på vattnet och mycket ris och kyckling från Kuau stämmer, borde Johan och Kate ha käkat mycket mer ris och kyckling än Frippe. Så ut med det nu, hur myckat Kuau-mart-mat blev det Frippis?
Eller mer normativt formulerat, givet att sambandet har kausalitet i båda riktningarna (eller är orsakade av någon eller några gemensamma underliggande variabler): Käka mer Kuau-mart så får du segla mer Frippe!
/JB
-
@Jesper_B 532754 wrote:
Käka mer Kuau-mart så får du segla mer Frippe!
/JB
Käka mer är absolut de sista Frippe behöver, hans rygg har ju redan havererat pga belastningen från den övergödda buken!
-
@Jester 532766 wrote:
-b +k?
Näe du, du har tydligen aldrig sett Frippe i duschen. Riskfritt o plocka upp tvålen där, buken tar imot långt innan den hotar nån.
-
Antal procent av Maui-dagarna som jag räknat procent: 0 (%).
Logga in för att svara.