-
Maui Revisited
En vecka har gått och dags att sammanfatta de första dagarna på denna vulkanö, utkastad mitt i Stilla havet.
Efter en overkligt smidig flygresa från Stockholm, via London och Los Angeles, landade vi bleka och halvtransparenta på Kahului Airport. Vi landade mitt på dagen och såg stränderna, vågorna och palmerna från fönstret när vi gick ner för landning. Vilken ö!! Shit, va skönt att vara tillbaka i år igen!
Värmen, fukten och de vajande palmerna utanför terminalen fick nackhåren att ställa sig i givakt medans vi väntade på bagaget. Efter en kort väntan dök ALLT bagage upp – Mahalo för det American Airlines!
Ut till bilen och sen mot boendet…men först stannade vi till lite snabbt på HiTech och kollade läget i butiken för att se så allt såg bra ut och passade på att inflationssäkrade den amerikanska konsumptionsekonomin.
Kvällen tillbringades i halvkoma pga jetlaggen och jag kraschade tidigt och vaknade halv fem dagen efter. Klev in till Calle som redan hade hunnit duscha och kolla prognoserna. Man blir ju i alla fall morgonpigg av jetlag. Det gäller att tänka positivt.
Sen drog vi in till Charley’s för en traditionsenlig amerikansk frukost med blaskkaffe i stora mängder!
Första veckan har annars varit mest handlat om att assistera Calle som filmat och fotograferat för ett brädmärke. Har ändå lyckats klämma in 5 dagar av 8 med vindsurf så jag är rätt nöjd.
Dessutom har det blivit tre helikopterlyft med lite filmande från ovan och det har varit sjukt najs!
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=0z9iedjZ0Ug”]heli3.mov – YouTube[/ame]
Nu är snart photoshooten över och då blir det betydligt mer surf i alla former.
Lovar att rapportera med mer film och bilder de kommande veckorna!
Aloha!!
Logga in för att svara.