• dude

Medlem
    22 december, 2008 vid 20:44

I och försig kan du gå upp hur mycket hur du vill om du nu vill hitta boende på stranden med egen riggyta till Sprecks eller så 😀

• calle

Medlem
    23 december, 2008 vid 18:50

Vi struntar i nytt badrum 🙂
    100 m till Kuau beachen, vind och vågor, kändes liksom som mer väl investerade pengar.
    / Calle S

• irieman

Medlem
    25 december, 2008 vid 19:29

@Calle 522630 wrote:

Vi struntar i nytt badrum 🙂
    100 m till Kuau beachen, vind och vågor, kändes liksom som mer väl investerade pengar.
    / Calle S

Schysst boende? Hur stort?

• calle

Medlem
    26 december, 2008 vid 12:29

@IrieMan 522784 wrote:

Schysst boende? Hur stort?

Vet faktiskt inte än, skall dit i April.
    / Calle

• jesper_b

Medlem
    28 december, 2008 vid 21:54

Lite ny rapport efter tvåveckor på ön, drygt (fasen vad fort det går…).

Det kom ett litet nordsvall i mitten av förra veckan som räddade upp det ovanligt platta vattnet. Tyvärr stormig trade på det, vilket innebär både en hel del regn och ett mer ostligt tradesvall som krockar med nordsvallet. Resultatet blir stökigt stökigt, grått och knepigt. Grundtraden är starkt men stängs med jämna mellanrum nästan helt av de regn som traden drar med sig. Vill man segla får man helt enkelt tajma de korta sessions som erbjuds mellan regnen och i början av regnen.

Traden är så pass stark att den mer eller mindre blåser sönder det lilla svallet och det resulterande tradevågorna är allt annat än hur man tänker sig Hawaiisurf. I går eftermiddag såg Hookipa ut som ett litet sönderblåst Torö i cross on. Det blåser även en del på morgonen så även surfet är urkass med Maui-mått mätt.

Vilket klagande!! Hur som helst har jag visat Johan och Kate Hookipa och Kuau. Hade en hel del presentationsångest när vi stack ut och seglade Kuau i förhållanden som påminner mer om halvdan Torö än episkt Maui. Johan hade dock skitkul, Kate tyckte det var ok och jag höll masken någorlunda. Min kommentar efteråt; det kan inte bli sämre (det har det blivit sen dess). Johan stack ut härmom dagenn på Hookipa och surfade och knäckte brädan när han skulle duck dyka under en våg som visst var lite kraftigare än beräknat. Nu har han dock nöjet att shoppa surfbräda och det är väl i princip den enda shopping som jag gillar – kul!

Jag har tagit time out från både vindsurf och lite mer seriös surf ett par dagar. Delvis pga förhållandena men även för att kunna dra till sydsidan med familjen (sol, blått vatten och knähöga slöa vågor), men även för att jag har rätt seriöst ont i ryggen. Vindsurf och stand-up funkar men vid vanlig surf känns det som om ett par rakblad har bosatt sig under ena skuldran. Hela armen domnar bort efter ett par vågor – riktigt trist!

Nu blev det ännu med klagomur – skärpning!!!!

Igår var vi på sydsidan och hade löjligt kul familjedag. Mötte Josh Stone med familj på SUPar ute på line up, byggde skyddsmur runt vårt camp på stranden, Hilding (3 år) är 100% orädd och går loss totalt i beach braket med boggy board. Idag frukostfika på Colleens i Haiku med Svea (7år) i stället för morgonsurf (pga ryggen) och nu är det läxor, lite jobb och hemmadag. Vi får se hur ryggen känns senare om det kan bli lite kvällssurf.

Nu lyser solen även i Haiku. Det känns som det mesta av regnet är över för denna gång. Enligt rykte ska traden lugna ner sig lite och nytt svall vara på ingående, dvs den stormiga vinden ska ersättas av ett trevligare vädermönster med stora rena vågor, fin morgonsurf (får stoppa i mig citadon och voltaren cocktails) och lätt fin eftermiddagsvindsurf!

Summa krademumma. Inte den bästa av alla Maui-veckor. Förhoppningsvis dock en mellanvecka och hoppet om ett bra avslut på året och fint januari frodas!

Over n out!

JB

• johan_gbg

Medlem
    29 december, 2008 vid 03:39

Nu får du sluta jämra dig Jesper, det är underbart att vara på Maui, surfa i shorts och det på julafton. Gôr gött änna!

Nu har vi löst brädproblemet. Efter att ha beklagat oss lite nere på Kuau hasplade Steve ur sig att han har en hemma som han vill bli av med. Efter kort titt så var den i våra händer. 7’3″. Kate har redan premiärat på den på Hookipa, jag får ta en tur imorgon.
    Eventuellt kommer va att shoppa en till av Anne-Marie Reichman, hon hade visst en stående i garaget hon med 🙂

/J

• lars_k

Medlem
    29 december, 2008 vid 07:00

Åh nej, inte Stubbs:en vi plockade upp i Muizenberg… Fast 7.3:an ser ju rätt fin ut den också. Knäck nu inte den i fetsvallet på onsdag. 2.9m å 15 sek, herrejävvlar! 🙂

• johan_gbg

Medlem
    30 december, 2008 vid 03:23

Vi väntar med spänning på vad onsdagen har i sitt sköte…

• hakman

Medlem
    30 december, 2008 vid 08:43

Hon går det för er Johan? Blåser det mycket eller? Kom ihåg att jag vill ha en rapport på freestylemöjligheterna vid Kanaha och Sprecks!

• jesper_b

Medlem
    30 december, 2008 vid 09:16

Nu är jag glad igen! Trots ännu en extremplatt dag var det fint soligt normalväder på north shore med enstaka småvågor på Hookipa.

Var ute land de första och i ett par timmar var Phil och Collins (två veteranbritter som varit här sedan nån gång på 80-talet) samt en grymt trevlig (och söt) Brasilianska vars namn jag inte kommer ihåg enda sällskapet. Skitkul och den lilla sektionen precis utanför stendudden funkade riktigt fint. Lite airskutt och lite härliga fensläppslide om vart annat…

Blir nog samma väder i morrn, kanske kanske kan svallet börja påverka redan i morrn kväll men mer troligt onsdag/torsdag. Inget extremsvall men i vart all mer än senaste tidens småskvätt.

Tjosan!!

/JB

• frippe75

Medlem
    30 december, 2008 vid 17:12

Fan vad typiskt…

Så har man skadat foten precis innan vind och vågor återvänder… 🙁

Var nere på sydsidan och boogeyboardade med sonen… Trampade på en sten och har fått ont i något muskelfäste på undersidan av foten mellan trampdynorna.. Gör ont utav bara H-vete… Någon som har någon gissning på läktid ?? 🙂

• johan_gbg

Medlem
    30 december, 2008 vid 19:11

Ta det lugnt någon dag, sedan är det bara att stretcha! Om det gör ont är det bra = fortsätt stretcha. Bör bli surfbart på en vecka om det är en liten skada.

Ses
    / Johan

@frippe75 523293 wrote:

Fan vad typiskt…

Var nere på sydsidan och boogeyboardade med sonen… Trampade på en sten och har fått ont i något muskelfäste på undersidan av foten mellan trampdynorna.. Gör ont utav bara H-vete… Någon som har någon gissning på läktid ?? 🙂

• surfslusken

Medlem
    30 december, 2008 vid 19:14

@frippe75 523293 wrote:

Fan vad typiskt…

När de gäller dej så är väl läktiden lika lång som alltid.
    Dvs foten är bra lagom tills dom stora vågorna (över metern i ditt fall) lagt sej o du inte är skitnödig längre!
    Bra taktik där föresten, att inte köra den där ryggen som du brukar. Nu kan du ju ta den när nästa swell kommer.

• kate

Medlem
    30 december, 2008 vid 20:39

Var även vi ute igår för en liten svängom i vågorna. Vi startade i Kuau och åkte upp till Lanes/Hookipa. Nu är det tokplatt, mauimått mätt. Men det kom in set på gubbhöjd, som på hemmavatten är stort. Så jag är bara glad!

Skall bli spännande att se morgondagen som lovar stort swell. Vinden verkar kunna komma igång på torsdag.

Hak, din plattvattens gangster. Det är förbjudet med hoppskuttsnurrintonågot tekniker när det skall vågsurfas!:-)

/kate
    Bild på Johan strax innan en regnfont. Notera den sexiga gråtonen överallt. Om Johan inte var klädd i shorts skulle man kunna tro att det var höst/vinter på västkusten:-)

• lillhagen

Medlem
    30 december, 2008 vid 21:22

Snyggt Johan! Vill se lite mer spray dock… 😉

Sida 3 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.