Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Mauirapport -vilket satans flyt!
-
Mauirapport -vilket satans flyt!
mag svarade 15 år, 6 månader sedan 28 Medlemmar · 64 Svar
-
Och här hemma spanade jag ut över Halmstads vindstilla stränder för hundrade dagen i rad! Vilken action:wink:
/M
-
Tjenare Arnie, Tack för senast! Det var trevligt. Ditt Simmer Icon 5.3 känns som ett perfekt största vågsegel med mycket drag i. Jag testade att köra det med lite mindre nedhal och uthal för guppa ut och rida vågor in men det blev bara tungt och jobbigt att guppa, slå och vågsegla med. Ja med tillräckligt mycket nedhal, sådär precis vi pratade om att man skulle kunna markera i seglet, blir det superskönt. Jag älskar att testa grejer 🙂
Aloha,
Niklas -
tjena Niklas,
Bra att höra att du tycker om seglet även om den är ganska så “använd”…lol… men gratis är ju gratis eller hur? Du har helt rätt med att den seglet inte känns bra när den är för slapp riggat. Simmer segel tycker om att vara riggat ordentligt med ned o uthal. Att släppa nedhal tycker jag med ge sämmre prestande, särskild i vågorna. Precis som du säger ska du rigga seglet som vi gjorde på lanai-en. Hur har förhållanden varit annars???
hälsa familjen
arnie
-
Gratis är faktiskt väldigt gott Arnie! Jag passar på att igen tacka så mycket för seglet 🙂
Det har ju vart de två lättvindsdagarna jag pratade om med ca logohöga vågor vilket vart najs. Tyvärr har sen förhållandena inte vart de bästa för vågsegling. Jag har dock fått en superfin SUP-dag på Baby Beach, superplatt emellan vågorna och så en fin pointbreak att segla runt och ställa upp sig för (även pointet förflyttade sig lite beroende på hur stor vågen var). Just att placera mig för att ta vågen är bra träning för vågseglingen tycker jag. Nu vet jag inte riktigt vad som väntar oss i väderväg här på Maui men vi ska nog faktiskt åka ner till Wailea idag. Har ni vägarna förbi Sverige någon gång får ni gärna komma och hälsa på!
familjen hälsar
niklas
-
Lev livet Arnie Jeppe & Co!
Här hemma cyklar vi vidare, och dammlagren växer på vågseglingsutrustningen.
/Magnus
-
Arnout – way to go!!!! Härligt att du fick uppleva en osedvanligt fin Hookipadag för att vara så pass sent på säsongen (hörde av Keith T att Kuau nog var bättre, där bl a Pascall och Jake körde). Det var inte på nåt sätt extrastort men klart fin size för årstiden. Grymt väl-timat! Rubriken på trådan passar kalasbra!
Följa med Nat ut…. visst han är en erfaren Hookiparipper, men också känd för att krascha mer än de flesta – djädrigt vågat! Hoppas du kommer med i katalogen!! Försök hänga kvar lite längre nästa gång kanske vi får tillfälle att segla ihop.
Calle N Arial, vilka bilder! Jag gillar den första bäst – vilken hunk!
Från ett smått med surfigt (skit vad kul det är) Maui.
/JB
-
Tackar tackar!!! Jag hadde nog seglat kuau med om inte för att kunna få uppleva photoshooten. Kuau såg verkligen underbar bra ut med få tal seglare och mera vind, eller åtminston mera fylld i…
Så klart skulle jag vela stanna längre men eftersom jag bo o jobbar i USA… så jag får än nöje mig med 3 veckors betald semester ledigt om året… 9 dagar maui är allt man ha tid för än… lol….
Och Calle N: du rippar FET!!!
Niklas: kör hård!!
-
Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder.
-
Du har ju grymma Kuaubilder på dig själv!! hade räckt för mig! (NOT!!)
Mera bilder!!!!/David
-Johan skicka mig ditt nr och hälsa Kate.Johan_GBG;542842 wrote:Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder. Mera bilder. -
Alla bilder på vågor nu är högoddsare!
När viker sommaren undan???
Ännu en helg i cyklingens tecken. Var tvungen att investera i en ny hoj, för att kompensera vindbristen.
Hade iofs sol och plattvattensurf och drygt 15grader igår (luft temp)
/Magnus
/Magnus
-
Sorry, inga bilder. Däremot var det löjligt bra surf idag. Litet och lekfullt Hookipa med helt ok crowd. Fick kalasvågor med en ny bräda som.. ni skulle bara veta av vilket märke?
Den som gissar rätt har minst 15% rabatt på valfri modell när jag får hem dem till hösten.
/JB
-
Det tror jag inte. Eller?
Man vad sägs om Sailboards Maui? GEM? HiTech? Island Unique?
Logga in för att svara.