• Mauritius?

Publicerad av anonym-anvandare på 23 januari, 2004 vid 20:29

någon som varit på Mauritius?

ska vara bäst maj-sep vad jag förstått, stämmer det?

hur många dagar vind per månad och hur stark?

hur stora vågor?

hur varmt i vattnet?

är det ok resten av året också?

trevligt folk?

mycket turister?

dyrt?

//staffan

jacob-holmqvist svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • naish

Medlem
    23 januari, 2004 vid 22:28

tjena
    Jag var på Mauritius för två år sen.Om jag ska vara riktigt ärlig så tyckte jag inte att det var så bra crazy.gifDet var fult väder varje dag och en glass kostade 30 kr.Tyvärr testade jag inte att w-surfa där.//Philip

• anonym-anvandare

Medlem
    23 januari, 2004 vid 23:45

när var du där, vilken årstid alltså? de flesta bra ställen suger ordentligt under fel period…det ska vara riktigt bra…

fast le morne ska vara grymt farligt, offshore, superstarka strömmar och 5m vågor…vid revet alltså.

• mag

Medlem
    24 januari, 2004 vid 11:31

Ja, det är rätt dyrt!
    Seglar gör man bara vid La Morne vad jag vet och där finns bra förhållanden för ALLA, från ren nybörjare till Josh Angulo! Just vid La Morne förstärks vinden lokalt. Bra vind året om men mest mellan maj-sept. 22-24 i vattnet, 24-30 i luften. Kallast när vi har sommar. Ett av världens få riktigt bra ställen med vind året om och förhållanden för alla seglare.
    Läs mer på:
    http://www.sportif-uk.com

• jacob-holmqvist

Medlem
    24 januari, 2004 vid 14:23

Kolla senaste numret av engelska Windsurf, de har en riktigt bra resguide. Mauritus ingår där. De verkar minst sagt positiva, faktiskt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.