Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mauritius – vilka prylar tar man med sig alt hyr?

• Mauritius – vilka prylar tar man med sig alt hyr?

Publicerad av gordon-gekko på 12 mars, 2014 vid 14:08

Hej,

Någon som kan dela med sig av råd för surf på Mauritius i mitten av Juni?

Ska ju blåsa ok då om jag förstått det hela rätt. Men vilka prylar ska man ha för att vara best set.

Jag hyr nog på Mistral men man kan ju boka olika brädor, funderar på en 95L Fanatic TriWave……..känns det rätt eller? Fundera på en 87L Quad också…..

Jag är väger 86kg och är väl helt ok utan att totalt rippa skiten ur vågor för den delen.

Man vill ju ha så rätt bräda som det går om det kommer massa sura tyskar dit och slås om prylarna.

Tack för tips!

gordon-gekko svarade 10 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • mag

Medlem
    12 mars, 2014 vid 21:16

Med din vikt kan du nog gå upp en storlek. Vinden är inte alltid så jämn. Och vissa vågor ligger långt ut och då känns en lite större bräda bra att ha. Då behöver du inte heller ha så stort segel för att guppa/plana, vilket känns betydligt bättre och smidigare i vågridningen. Trifin planar nog tidigare.

• gordon-gekko

Medlem
    16 mars, 2014 vid 18:50

Tack, ska se vad de har runt 100 liter då. Tänkte ringa eller maila ner också.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mauritius – vilka prylar tar man med sig alt hyr?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.