• pepa

Medlem
    7 september, 2007 vid 06:03

Jag läste att november till mars är “devastating hurricane season” därborta, annars hade jag nog åkt dit januari-februari. Nån som vet hur det stämmer?

• hengo

Medlem
    7 september, 2007 vid 06:13

pepä jag ska också nånstans i februari måste styra upp nåt

• above_the_law

Medlem
    7 september, 2007 vid 22:01

Den som är rädd får aldrig leva på riktigt;-)
    Åk, annars kommer du ångra dig…
    Det är väl vind du vill ha?
    Dessutom är ön så liten att du kan hitta bra våsurf på den sida det inte blåser ifrån och kite på andra. Det tar ca en timme från ena sidan till den andra med taxi som är billigt.
    Jag var som sagt där över nyår och det blåste 9:a nästan varje dag i två veckor. Jag hade min Waroo 13 då och kunde köra varje dag ändå, dock ett linbrott vid One Eye revet en dag. Kustbevakningen kom ca en timme efter att jag jagat kite med en aussie i kajak. Ingen annan surfare var villig att hjälpa till fast det var en windsurfare som inte väjde som ställde till problemet…suck. Det löste sig dock men det finns mängder med sjöborrar på revet och våtskor är ett måste men hjälper inte helt heller…
    Låt dig inte avskräckas. Det är ett sagolikt ställe på jorden och som gjort för kitsurfing och vågsurf på utsidan av revet.
    Kör hårt

• above_the_law

Medlem
    7 september, 2007 vid 22:13

Mer info från Nicco
    Kolla in
    http://www.seapointbungalows.com/home.htm
    Där bodde vi. Hälsa nattvakten Prem från Mig.

• above_the_law

Medlem
    7 september, 2007 vid 22:26

En bra bild från Mauritius Le Morne one eye

• pepa

Medlem
    7 september, 2007 vid 23:15

@above_the_law 412622 wrote:

Den som är rädd får aldrig leva på riktigt;-)
    Åk, annars kommer du ångra dig…
    Det är väl vind du vill ha?
    Dessutom är ön så liten att du kan hitta bra våsurf på den sida det inte blåser ifrån och kite på andra. Det tar ca en timme från ena sidan till den andra med taxi som är billigt.
    Jag var som sagt där över nyår och det blåste 9:a nästan varje dag i två veckor. Jag hade min Waroo 13 då och kunde köra varje dag ändå, dock ett linbrott vid One Eye revet en dag. Kustbevakningen kom ca en timme efter att jag jagat kite med en aussie i kajak. Ingen annan surfare var villig att hjälpa till fast det var en windsurfare som inte väjde som ställde till problemet…suck. Det löste sig dock men det finns mängder med sjöborrar på revet och våtskor är ett måste men hjälper inte helt heller…
    Låt dig inte avskräckas. Det är ett sagolikt ställe på jorden och som gjort för kitsurfing och vågsurf på utsidan av revet.
    Kör hårt

Tack för infon. Jag vet inte hur stor erfarenhet du har men i många tropiska orter under regn/stormsäsongen blir tradevindarna och swellen oftast väldigt störda. Är det inte swellsäsong kan det dock vara bra med en storm utanför kusten för att få in lite vatten men för vindförhållandena är det näst intill aldrig bra med stora fronter i orter som normalt sett får trades.

Jag är alltså inte rädd för the “devastating hurricane season” för att det skulle blåsa eller regna lite, jag är rädd att det kanske drar ner väldigt mycket på surfkvalitéen.

Återigen, är det någon som varit där lite längre in på det nya året? Januari-mars?

• patrikol

Medlem
    8 september, 2007 vid 06:20

Ser inte ut att behöva någon kite alls där!

Du kan ju surfa på riktigt där!

• pepa

Medlem
    8 september, 2007 vid 08:17

Det e ju de jag vill ju.

• chrille

Medlem
    8 september, 2007 vid 09:32

Jag var där några veckor i Juni. Bästa stället på jorden. Körde mest 7:a och 10:a. One-eye och Manowa är grymt fina vågor. Kan bli STOOORT!

Vindsäkrast Maj-Oktober enligt localsen, men vind mer eller mindre året runt.

Man kan hyra bungalows 10 min från One-eye för ca 40 Euro/natt.

Åk dit!

/Chrille

• hengo

Medlem
    8 september, 2007 vid 10:07

@Chrille 412693 wrote:

Jag var där några veckor i Juni. Bästa stället på jorden. Körde mest 7:a och 10:a. One-eye och Manowa är grymt fina vågor. Kan bli STOOORT!

Man kan hyra bungalown 10 min från One-eye för ca 40 Euro/natt.

Åk dit!

/Chrille

någon aning om hur priserna ligger om man vill hyra enklare hus/lägenhet under längre period?

• yeeah

Medlem
    8 september, 2007 vid 10:13

@Chrille 412693 wrote:

Man kan hyra bungalows 10 min från One-eye för ca 40 Euro/natt.

Åk dit!

/Chrille

låter grymt bra, finns det ngt annat att göra på ön förutom surf o kite? (ej kitandes flickvän)..

• pepa

Medlem
    8 september, 2007 vid 11:00

Vi hyr ihop Hengo! Då bli vi tre 🙂

• hengo

Medlem
    8 september, 2007 vid 12:33

@yeeah 412700 wrote:

låter grymt bra, finns det ngt annat att göra på ön förutom surf o kite? (ej kitandes flickvän)..

bara att nämna ordet mauritsius tror jag man kommer ganska långt på. Iaf längre än att säga typ “norra brasilien” eller typ “cabarete”. Blir man fler kan man ju eventuellt försöka smida planer för att väl där försöka styra upp lite slumpade oplanerade dejter/dagliga aktiviteter där de kan springa av sig lite etc

• hengo

Medlem
    8 september, 2007 vid 12:34

@Pepä 412710 wrote:

Vi hyr ihop Hengo! Då bli vi tre 🙂

men jag vill kita också, innebär det att vi kommer vistas på olika delar av ön? blåser där ens februari-april? Vore ju nice

• luuddee

Medlem
    9 september, 2007 vid 09:43

ja e rätt sugen också faktiskt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.