• hankloose

Medlem
    11 november, 2005 vid 19:56

en till

• hankloose

Medlem
    11 november, 2005 vid 19:57

tv

• hankloose

Medlem
    11 november, 2005 vid 19:58

una mas

• cjs

Medlem
    11 november, 2005 vid 20:01

lite dåligt med lattor…

• hankloose

Medlem
    11 november, 2005 vid 20:06

bara 9 lattor å 5 grin.gif cambers

• surfen

Medlem
    11 november, 2005 vid 20:19

Det är väl bara att fixa en riktig förlängare också där det finns uttag för tack strap, så du får till underliket lite bättre och några knop extra på toppfarten. Det ser lite upprullat ut. Fixas med spännbandet ner till på seglet. Påverkar bukens placering och leechen mer man tror!
    Men det ser snabbt ut så det räcker. wink.gif

• the_novice

Medlem
    11 november, 2005 vid 20:24

Vad kör du för mast? Om jag fattat rätt så kräver dem x9 master eller motsvarande med lite mindre diameter?
    (problemet är ju att masten lätt kostar mer än seglet om man inte råkar ha en hel mast liggandes)

Tackstrappen kan man lägga runt jointen…

• hankloose

Medlem
    11 november, 2005 vid 20:38

Neil Pryde X9 wave so far….Jag har aldrig seglat det ännu så jag vill testa innan jag laxar upp 4000 spänn….sen tror jag inte det kommer användas mer än 5 gånger om året men dom gångerna blir kuuuul eller va tror ni….

• hankloose

Medlem
    11 november, 2005 vid 20:42

Tack för tackstrap tipset!! Underliket bara rullar ihop sig ju mer man spänner tackstrapen så det känns inte riktigt hundra på den punkten men jag ska testa runt jointen.

• fjant

Medlem
    14 november, 2005 vid 16:23

Men vadå, det är väl bara att lägga den runt jointen? Det gjorde jag på mina gamla rejs segel, och det funka perfekt! laugh.gif

/Fjant

• pinotti

Medlem
    14 november, 2005 vid 17:45

halå halå.. bara undrar en sak .. måste man ha 100%
    kolfibermaster som är smala till nya segen eller går det med en lite äldre mast som är tjock och typ 75&kolfiber

• jester

Medlem
    14 november, 2005 vid 17:48

Svar till:

halå halå.. bara undrar en sak .. måste man ha 100%
    kolfibermaster som är smala till nya segen eller går det med en lite äldre mast som är tjock och typ 75&kolfiber

[/ QUOTE ]

Ja. dy *måste* ha rätt mast till dessa högpresterande seglen. Är som att sätta i en Fiat Punto-motor i en Ferrari annars. Testade själv med en Simmer SC 10 i mitt RS4. Trodde det funkade bra, men efter ett par mastbrott skaffade jag mig en X9, och jösses vilken skillnad. Så det räcker inte med 100% kol, utan du måste ha rätt mast oxå…

• hzon

Medlem
    14 november, 2005 vid 18:06

Snyggt segel!

• marden

Medlem
    15 november, 2005 vid 14:35

Svar till:

..sen tror jag inte det kommer användas mer än 5 gånger om året men dom gångerna blir kuuuul eller va tror ni….

[/ QUOTE ]
    Jag tror att idag va en av dom fem dagarna det skulle ha passat.
    blev det någon speed idag med seglet eller för någon annan i landet??
    Det var ingen brist på vind på det tak jag jobbat på idag iallafall shocked.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.