Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › mausails 5.5
-
mausails 5.5
Publicerad av hankloose på 11 november, 2005 vid 19:55titta va fint
marden svarade 19 år sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Det är väl bara att fixa en riktig förlängare också där det finns uttag för tack strap, så du får till underliket lite bättre och några knop extra på toppfarten. Det ser lite upprullat ut. Fixas med spännbandet ner till på seglet. Påverkar bukens placering och leechen mer man tror!
Men det ser snabbt ut så det räcker. -
Vad kör du för mast? Om jag fattat rätt så kräver dem x9 master eller motsvarande med lite mindre diameter?
(problemet är ju att masten lätt kostar mer än seglet om man inte råkar ha en hel mast liggandes)Tackstrappen kan man lägga runt jointen…
-
Neil Pryde X9 wave so far….Jag har aldrig seglat det ännu så jag vill testa innan jag laxar upp 4000 spänn….sen tror jag inte det kommer användas mer än 5 gånger om året men dom gångerna blir kuuuul eller va tror ni….
-
Tack för tackstrap tipset!! Underliket bara rullar ihop sig ju mer man spänner tackstrapen så det känns inte riktigt hundra på den punkten men jag ska testa runt jointen.
-
Men vadå, det är väl bara att lägga den runt jointen? Det gjorde jag på mina gamla rejs segel, och det funka perfekt!
/Fjant
-
halå halå.. bara undrar en sak .. måste man ha 100%
kolfibermaster som är smala till nya segen eller går det med en lite äldre mast som är tjock och typ 75&kolfiber -
Svar till:
halå halå.. bara undrar en sak .. måste man ha 100%
kolfibermaster som är smala till nya segen eller går det med en lite äldre mast som är tjock och typ 75&kolfiber[/ QUOTE ]
Ja. dy *måste* ha rätt mast till dessa högpresterande seglen. Är som att sätta i en Fiat Punto-motor i en Ferrari annars. Testade själv med en Simmer SC 10 i mitt RS4. Trodde det funkade bra, men efter ett par mastbrott skaffade jag mig en X9, och jösses vilken skillnad. Så det räcker inte med 100% kol, utan du måste ha rätt mast oxå…
-
Svar till:
..sen tror jag inte det kommer användas mer än 5 gånger om året men dom gångerna blir kuuuul eller va tror ni….
[/ QUOTE ]
Jag tror att idag va en av dom fem dagarna det skulle ha passat.
blev det någon speed idag med seglet eller för någon annan i landet??
Det var ingen brist på vind på det tak jag jobbat på idag iallafall
Logga in för att svara.