Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maximal segelstorlek för olika brädor

• dr-masse

Medlem
    22 oktober, 2014 vid 08:33

@Isletwig 728506 wrote:

Ja det verkar helt klart värt att testa seglet. Vilka egenskaper lyfter man fram med rakare fena utöver bättre kryss? Kan jag påverka hastighet och planingsförmåga nämnvärt också?

Som du redan fått svar på så kan du få tidigare planing och kanske lite bättre fart, men där är det nog brädan som bromsar. Någon lagom svept freeride fena runt 27-30 kommer bli bra, du kan köra kortare fenor än normalt på en freestyle då du står längre in på brädan och kanterna gör att du tar bra höjd.

Även orginalfenan till brädan kommer funka, då JP brukade skicka med rätt stora freestylefenor (har du en 24 JP fena, kanske?).

• isletwig

Medlem
    22 oktober, 2014 vid 11:58

Tack för alla bra svar! Jag behåller nog seglet tills jag har testat ordentligt.

Jag har inte någon orginalfena kvar. Kör på en 22 cm freestylefena (choco starfish tror jag den heter) som jag funderar på att kapa eftersom den känns lite lång. Får nog hålla utkik efter något billigt begagnat istället då.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maximal segelstorlek för olika brädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.