Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing maxsegel på gammal 3.20 longboard med centerbord

• maxsegel på gammal 3.20 longboard med centerbord

Publicerad av oskie på 27 september, 2002 vid 14:30

Funderade lite på skaffa ett stort segel att segla på en 3.20m longboard på sommarstället i Blekinge skärgård nästa sommar. Kanske är det lika bra att köpa en 150-litersbräda men det skulle vara jäkligt kul om man kunde utnyttja den gamla centerbordsbrädan. Brädan väger runt 17 kg men har gott om volym för att två ska kunna stå på den…

Fenan kan bli ett problem – den är ganska kort (runt 20 cm). Går detta är kompensera med centerbordet även när man planar?

Går det överhuvudtaget? Vad för storlek kan man ha på segel? 8.0?

diil svarade 22 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • diil

Medlem
    27 september, 2002 vid 15:03

När jag började köra hade jag en Klepper 320, gryyyym bräda, med ett 5,7 och ett 7.5 segel till, funkade skitbra (planade, stod i stropparna för förstas gången och hoppade nog också nån gång tror jag.) Häftigast var ju när jag började fälla upp centerbordet och falla av på slören, btyckte det gick otroligt fort. Börjar bli nostalgisk här. Det jag skulle säga var att du ska nog inte ha större än 8kvm på en sån, och fenan ska ha lite yta, det får inte vara en sån där 5cm bred uppfällbar kniv som inte kan ta nåt sidtryck överhuvudtaget. Och skippa centerbordet när det blåser. Rippa på vetja!!!! 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing maxsegel på gammal 3.20 longboard med centerbord

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.