Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen MB Sprinter vs. VW T4

• judo-freddan

Medlem
    27 januari, 2007 vid 15:51
    Ola_P;362219 wrote:
    Nej, det har inte gällt alla brännbara köksinstallationer tidigare, bara gasol. Man är tvungen att ha kök för att få husbilsregga, det enda som man kommer undan testet med är el (gasol, t-sprit, fotogen etc. behandlas nuförtiden lika).

Reglerna är numera generellt något tydligare. Det skall vara minst en säng, samt en för varje sittplats i skåpet, har man två säten i skåpet skall man således ha minst två sängplatser. oavsett antalet säten i hytten. Den ena sängplatsen kan vara barnmått på, dvs. 120*40 (eller nått åt det hållet har jag för mig).

Reglerna ändrades någotsånär nyligen, försökte regga om min till husbil då jag framförallt ville slippa sätta in och ut inredning och mecka in den extra sätesraden. Det gick dock inte, vilket förmodligen hade varit möjligt med de tidigare reglerna.

Nu är min buss personbilsreggad med en notis om att det finns säng i skåpet.

Ok, spritkök var godkända alltså. Jag registrerade i a f min för två eller tre år sedan enligt de nya reglerna och det här med kök och förvaring och sådant var ju inte så stenhårt direkt (Linköping.) Men det är klart att vill man vara på säkra sidan så..

• ola_p

Medlem
    28 januari, 2007 vid 08:17

Jag fick som sagt inte igenom min med fotogenkök i, dom tyckte att allt utom el skulle köras till ventilationstest.

• judo-freddan

Medlem
    28 januari, 2007 vid 14:41
    Ola_P;362273 wrote:
    Jag fick som sagt inte igenom min med fotogenkök i, dom tyckte att allt utom el skulle köras till ventilationstest.

Jo det är just det jag menar. De är hårda på alla typer av förbränningsmaskiner inne i boutrymmet. Jag tar exempelvis alltid ut min båtvärmare vid varje besiktning. Däremot kan det där med bord och förvaringsutrymmen för kläder m m variera lite från station till station. Där verkar det finnas mer ”tolkningsutrymme” kring grundregeln som är att det tydligt ska framgå att skåpet är avsett för boende. Det verkliga kravet verkar vara det med sängarna. Men det här baserar jag bara på det jag själv var med om vid reggningen. Det kan hända att de är betydligt tuffare här och var i landet.

• ola_p

Medlem
    28 januari, 2007 vid 16:05

I Uddevalla var dom iaf petigare, både med bord å nått annat som jag inte kommer ihåg vad det var.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen MB Sprinter vs. VW T4

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.