Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › med vilken manöver blir man kungen av beachen ?
-
med vilken manöver blir man kungen av beachen ?
Publicerad av anonym-anvandare på 28 december, 2002 vid 11:09Vilken manöver blir man riktigt duktig av
är det fullplaningsgippar, duckjibe, forwardloop,
guscrew….bara så jag vet vad jag skall träna.
//iormarkram svarade 21 år, 6 månader sedan 17 Medlemmar · 57 Svar -
57 Svar
-
Air spock . Ä men duckgipp tycker ja själv e ett av de snyggaste trick som finns. Satsa på den så tycker ja du e kung av beachen iallafall men de viktigaste e väl att DU har kul på vattnet…
……………………………………………………
RING SÅ SEGLAR VI…
-
Plattvattensgotiter är inte heller att leka med… För att itne tala om dubbel-framåt, dubbel-bakåt & dubbel-cheese. Kolla tråden som heter Fetaste Tricket på FSW-konfen!
-
det enda tuffa vindsurfing trick som finns är ju loopar.
-
Jag tycker de finns många trick som är minst lika schyssta som loopar!..bla Superman.
Men de är väl inviduellt… -
ser hellre ett gäng riktigt schyssta duckgippar eller riktigt feta carvings som sprutar rejält än lika många loopar.
-
mmm, en body-drag eller body’n’sail 360 ser ju rätt fräcka ut och kan nog bli inlärda utan förmycket lidande
-
Enkelt är snyggast, men det är inte så enkelt alltid….en riktig fullfartsgipp/laydown med ett ordentligt sprut och där man knappt kan se att farten minskar tycker jag är bland det bästa som finns att se. Går före det mesta….
-
håller med föregående talare, mer shyssta gippar
som nån annan också sa sjukt långa bodydrags är helt klart underskattade. -
fullfarts laydowngippar, är grymt bra
för att lära sig frontfoot down the line segling i vågor.
Otroligt imponerande.
Men annars står sig nog framåtloopen för mig
att bevilja ett kastfall i luften helt plötsligt slår
det mesta i mod, definitiv kung of beach stämpel,
gärna delayed och då du är det snyggt.
Annars finns det ju svårare manövrar men då
blir man ju kungen av sverige i princip.
//ior -
Lite dum fråga kanske men vad är en head dip. e de när man bara lutar sig bakåt å doppar huvet eller??
……………………………………………….
RING SÅ SEGLAR VI…
Logga in för att svara.