Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing medel m/s på sommarn

• medel m/s på sommarn

Publicerad av anonym-anvandare på 13 maj, 2001 vid 17:03

jag är ny inom sporten. Köpte en ar 3.5 5m föra sommarn men den var ju på tok förliten kunde använda den 5 gånger typ. så nu när jag ska handla ny så vill man ju få det rätt. Så vad brukar det blåsa på sommarna? Har nån nåt diagram över de tre senaste sommrana eller liknande. frågade smhi men dom ville ha 2500kr för de uppgifterna. eller kan nån rekomendera den kite du kan åka med mest under sommarna (vikt 70-75kg bräda 142cm wakeboard). Funderar på en wipika airblast eller freeair modell störst eller näst störst.

anonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2001 vid 15:11

Hej!

Jag körde på en Naish AR5 9.5 förra sommaren. Då fick jag bara in ett par riktiga surfdagar per månad. Det var många fler dagar det va lite på gränsen för 9.5, ca 5-7 m/s. Den här sommaren tänke jag leka med en WIPIKA AirBlast 11.8 (16 m2 platt). Den känns som den perfekta sommardraken. Hög AR och lagom stor. Den svänger snabbt också med tanke på storleken. 16.4:an (22.3 platt) har fått bra kritik på kitesurf, men jag är lite skeptisk till så stora drakar. I 3-4 m/s tror jag att det är roligare att ta en öl på stranden med kompisarna.

I så stora storlekar skulle jag nog vilja påstå att det är bättre att gå på AirBlasten, även om man vill köra wakeboard. Men jag har inte testat FreeAir 14.9.

Hör av dig på [email=” [email]bs@kiteboard.nu”]bs@kiteboard.nu[/email][/email] om du är intresserad av en AirBlast. Jag ska förhoppningsvis få hem 11.8:an den här veckan.

MVH Björn

JUMP Kiteboarding
    [email=” [email]info@kiteboard.nu”]info@kiteboard.nu[/email][/email]
    http://kiteboard.nu

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing medel m/s på sommarn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.